دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

به گزارش آوای خزر، سیدکاظم دلخوش در مورد مصوبه چک‌های تضمین شده گفت: نمایندگان مجلس مصوبه چکهای تضمین شده را با جزئیات گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار دادند. براساس این لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک، ماده (1) این لایحه را تصویب کردند و برای تایید به شورای نگهبان ارسال کرده اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر  بیش از 240 میلیون برگه چک تضمین شده در بازار می‌چرخد که قابل اعتبار هستند و به دلیل شرایط کرونایی امکان جمع آوری آنها وجود نداشته است.

سرو سامان دادن چک‌های تضمینی در مجلس 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: چک تضمین شده به صورتی است که صادر کننده و گیرنده آن مشخص است. برای جلوگیری از پولشویی و انحراف در بخش پولی کشور به مردم داده می شود و امکان سودجویی و سوءاستفاده از آن بسیار اندک است. با رفع این ایرادات، ساماندهی در امر چک‌های تضمین شده در بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها ایجاد خواهد شد. 

وی با اشاره به مهمترین نکات مصوبه چک‌های تضمینی تاکید کرد: از مهمترین نکات مصوبه چک‌های تضمینی ثبت نام در سامانه الکترونیکی صیاد، پرداخت مبلغ چک تضمین شده فقط در وجه و شماره‌ حساب گیرنده، نحوه ابطال چک تضمینی فقط با درخواست متقاضی یا وکیل یا نماینده قانونی، مفقودی چک تضمین شده با مراجعه متقاضی و گیرنده یعنی ذینفع به بانک امکانپذیر است که تمام موارد عنوان شده مورد بررسی قرار گرفتند. ناگفته نماند سامانه صیاد دایر شده است و 440 هزار چک در این سامانه درج شده است. در صورتی که لاشه چک گم شود، از آنجا که در سامانه ثبت شده است، مشکلی ایجاد نمی‌کند. با وجود این سامانه سرقت چک نیز معنی ندارد. 

بیشتر بخوانید:

  • موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون صدور چک
  • سامانه صیاد تنها مسیر صدور چک‌های تضمین شده توسط بانک‌ها

 سخنگوی کمیسیون قضایی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته این امکان وجود داشت که چک‌های تضمینی بدون نام صادر شوند اما امروزه گیرنده چک را هم عنوان می‌کنند. دوم اینکه چک‌های تضمینی در سامانه ثبت نمی‌شدند اما اکنون باید در سامانه الکترونیکی صیاد ثبت شوند و همچنین در گذشته مهلت پرداخت و زمان نقض چک یک ماهه در نظر گرفته میشد که امروزه با مراجعه به بانک می‌توان زمان را تمدید کرد. همچنین اگر چکی مفقود شده باشد با حضور هر دو نفر به بانک یعنی پرداخت کننده و گیرنده مانع از سوء استفاده‌های  بعدی از چک شد./خانه مات

پایان پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار