دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
بر اساس یافته‌های این تحقیق، کسانی که از متغیر CC ژن CD۳۸ برخوردار بودند، در مقایسه با افراد دارای متغیر AC/AA، هم احتمال آنکه اعتماد بیشتری نسبت به شریک عاطفی خود داشته باشند بالاتر بود و هم احتمال اینکه شریک عاطفی خود را ببخشند و احساس رضایت بیشتری از ازدواج خود داشته باشند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روزیاتو، شاید این دی ان‌ای تان باشد که کیفیت روابط عاطفی تان را تعیین می‌کند.

تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داد میان برخی متغیر‌های ژن CD۳۸ و بالاتر بودن میزان حس قدرشناسی ارتباط وجود دارد، امری که محققان به آن «چسب» رفتاری و روانی می‌گویند و پیوند هر چه بیشتری میان افراد ایجاد می‌کند.

برای بررسی بیشتر این پژوهش، تحقیق جدیدی در دانشگاه آرکانزاس صورت گرفت که در آن همان متغیر ژن قدرشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا معلوم شود آیا ارتباطی میان دی ان‌ای افراد و رضایت آن‌ها در سال‌های اول ازدواج شان وجود دارد یا نه.

در این تحقیق از نمونه بزاق ۱۴۲ تازه عروس و داماد، ۳ ماه پس از ازدواج شان متغیر ژن CD۳۸ دی ان‌ای استخراج شد. این زوج‌ها همچنین به مدت ۳ سال هر ۴ ماه یک بار به یک پرسشنامه درباره‌ی میزان رضایت شان از ازدواج خود پاسخ می‌دادند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، کسانی که از متغیر CC ژن CD۳۸ برخوردار بودند – ژنی که با حس قدرشناسی بیشتر مرتبط است – در مقایسه با افراد دارای متغیر AC/AA، هم احتمال آنکه اعتماد بیشتری نسبت به شریک عاطفی خود داشته باشند بالاتر بود و هم احتمال اینکه شریک عاطفی خود را ببخشند و احساس رضایت بیشتری از ازدواج خود داشته باشند. در افراد دارای متغیر AC/AA احتمال ابراز قدرشناسی و قدرشناس شریک عاطفی خود بودن، کمتر بود.

دانشمندان می‌گویند این امر بدان معنی نیست که افراد دارای متغیر‌های AC/AA ژن CD۳۸ محکوم به محرومیت از یک ازدواج شاد هستند، بلکه معنایش آن است که آن‌ها باید مراقب مشکلاتی باشند که به ابراز قدرشناسی به شریک عاطفی شان مرتبط می‌شوند.

به گفته‌ی آن‌ها این فقط بدان معنی است که احتمال برخوردن به مشکل در این زمینه‌ها در این افراد بیشتر است به همین دلیل شاید لازم باشد در این موارد اندکی بیشتر کار کنند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: ازدواج
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار