دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای نکا:
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای نکا، گفت: موشک های سپاه ضربه گیج کننده ای به آمریکا زده است و رفتارهای دیپلماتیک و ضد و نقیض آمریکا علیه ایران نیز از سر عصبانیت نسبت به همین موضوع است.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا،سردار کمیل کهنسال در هفتمین یادواره 430 شهید شهرستان نکا با محوریت سردار شهید محمد حسن طوسی، اظهار داشت: نمی دانیم که خداوند چه جایگاهی را برای شهدا در نظر گرفتته است اما همین اندازه می دانیم که طبق قرآن آنها زنده اند و نزد خدا روزی می‌خورند.
وی با بیان اینکه یادواره‎های شهدا را خود آنها برگزار می کنند، افزود: شهدا راه و مسیر حق را به ما نشان میدهند تا گمراه نشده و غفلت نکنیم و در مقابل شیاطین و طاغوتهای زمان از جاده منحرف نشویم و فریاد بیداری آنها خواب غفلت را از ما می برند.
سردار کهنسال با بیان اینکه راز ماندگار بودن شهدا این است که کمک می کنند تا از مولای خود جدا نشده و مسیر را گم نکنیم، گفت: همین اعتقاد است که اکنون هزاران جوان صف کشیده اند تا از حریم و حرم اهل بیت (ع) دفاع کنند، شهدای ما نیز این مقام را از ناحیه عهد و پیمانی که با خدای خود بسته اند، دارند و در پای آن استقامت کرده و ایستادند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت:  شهدا هرگز از مسیر ولایت پا عقب نگذاشته، همچنین در مسیر اطاعت خدا هیچ حزن و اندوهی به خود راه ندادند و با تأسی به امیرالمومنان علی (ع) آنچه را که ایشان به عنوان دومین اسوه مکتب توحیدی قرآن و اسلام گفتند را با دل و جان اطاعت کردند.
سردار کهنسال اظهار داشت: شهدا مرد عمل بودند و پای آن ایستادند؛ خیلی ها در نوشته ها و سخنرانی ها حرف از کار و خدمت می زنند اما امثال شهید طوسی ها و سایر شهدای ما حرف زدند و پای حرف خود ماندند.
وی با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا کسی چشم طمع به این کشور نداشته باشد، گفت: آنها هیچ ادعایی نداشته و بسیاری از شهدا  به زبان و برخی ها نیز در فکر و ذهن خود آرزو داشتند که ای کاش در پیشگاه خداوند چیزی زیبنده تر از جان داشتند تا در راه خدا فدا می کردند.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهدا از ولی زمانه خود تبعیت کرده و به جایگاه رفیع رسیدند، افزود: همچنان این خط که از مبانی ناب اسلام محمدی (ص) است به رهبری و امامت رهبر انقلاب و نایب امام زمان (عج) جاری بوده و ادامه دارد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: رهبر معظم انقلاب معیار حق و باطل است و هر کس بخواهد میزان اخلاص خود را ببسنجد باید ببیند که چقدر به رهبر و ولی‌فقیه و نایب امام زمان (عج) ارادت دارد.
همرزم سردار شهید طوسی، گفت: نقشی که شهید طوسی قبل از انقلاب در منطقه خود در مبارزه با ضد انقلاب ایفا کرد و پس از آن در مقابله با گروهکهای منافقین به ویژه در قائله جنگل انجام داد، از موثرترین نقش‌آفرینی‌ها‌ بود.
وی ادامه داد: شهید طوسی در سال 63 مسئولیت اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا را قبول کرد و فعالیتهای ایشان تا حدی بود که تصمیمات اساسی در عملیاتها براساس نظر او انجام می‌گرفت، در سرکشی، پشتیبانی، آموزش و به طور مستقیم در عملیاتها شرکت داشت.
 سردار کهنسال بیان داشت: شهید طوسی هم برای فرماندهان و هم برای همرزمانش مایه دلگرمی بود، یکی از موثرترین کادر عملیاتی در جبهه جنگ بود اما این فرمانده شجاع و خستگی ناپذیر با اینهمه فعالیت در جنگ و پس از جنگ، هنوز ناشناخته مانده است.
وی با بیان اینکه خانواده شهدا هنوز نیز خود را بدهکار نظام می دانند، افزود: عزت، شرف و ناموس ما در گرو شهداست و اگر آنها نبودند چیزی از ما نمی ماند.
وی با اشاره به کشتار وحشیانه ائتلاف عربی اسرائیلی در یمن، اظهار داشت: آنها جنایات وحشیانه‎ای را به نام اسلام انجام می دهند، برخی کشورهای عربی نیز که همه چیز آنها نیابتی بوده و برای آمریکائی ها کار می کنند نیز قلاده به گردن آمریکا بوده و همراه با آنها علیه اسلام می جنگند.
این سردار اسلام با بیان اینکه سوریه کلید طلایی است و اکنون در دست جبهه مقاومت است، افزود: عمق دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران تا به دریای مدیترانه رفته و با اسرائیل هم مرز شدیم و در این مرز، جبهه حق با اسلام آمریکایی در جنگ است، این موفقیت را از ناحیه شهدا به دست آورده ایم.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: عراق کلید طلایی دیگری در منطقه بوده و کلید آن نیز در دست جبهه مقاومت به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران است، امروز ایران ارتش مردمی عراق را راه اندازی کرده، و حتی ارتش مردمی در یمن نیز در حال شکل گیری بوده، ارتش مردمی سوریه و حزب الله نیز تحت پوشش مقاومت با الگوگیری از ایران تشکیل شده است.
سردار کهنسال با بیان اینکه جبهه مبارزه با باطل تمام شدنی نیست و هر چه جلوتر می رویم جبهه سنگین‎تری را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: آمریکا به شدت عصبانی است و این رفتارهای دیپلماتیک ضد و نقیض به دلیل همین عصبانیت است، باید این حقایق را باور کنیم و بدانیم که همه عزت خود را مدیون خون شهدا هستیم.
وی ادامه داد: امروز اگر قوی نباشیم دشمن درصدد حمله به ما خواهد بود، لذا می بینیم که موشکهای سپاه ضربه گیج کننده ای به آمریکا زده است.
کهنسال اظهار داشت: اگر پای رکاب رهبر نایستیم ذلیل می شویم، همه عزت ما ایستادن پای فرامین رهبری است.
در این مراسم، از کتاب «قلب فرماندهی» با محوریت سردار شهید قاسمی‎طوسی به نویسندگی سید محسن ولی پور زرومی رونمایی شد.
مداحی این مراسم نیز توسط مجتبی رمضانی ذاکر اهل بیت (ع) و خواننده سرود «شهید گمنام سلام» اجرا شد.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار