دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
بخشدار مرکزی ساری:
بخشدار مرکزی ساری از دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش خواست تا برای معرفی شهدای دیار خود به نسلهای بعد از جنگ، برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، رمضان رضایی راد بخشدار مرکزی شهرستان ساری بمناسبت 22 اسفند روز شهدا در نشست با دهیاران، شهادت را بارزترین جلوه در دین برشمرد و اظهار داشت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و تلاش براي احيای آن براي مقابله با تهاجم فرهنگي موضوعي است كه نيازمند بررسي و اجرای برنامه های مختلف است.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون و وام‌دار فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه گمراه نشویم باید مدام چشم به این چراغ‌های همیشه فروزان داشته باشیم.
رضایی راد با اشاره به اینکه دیار علویان، سرزمین شهیدپرور بوده و شهرستان ساری نیز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این استان ظرفیت و استعداد فرهنگ‌سازی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت را دارد و لذا باید مسئولان در این راستا برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشند.
بخشدار مرکزی ساری با بیان اینکه فرهنگ شهادت با خودخواهی و خودکامگی سر ستیز داشته و با حریت و آزادمنشی سر وفاق دارد، گفت: تلاش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور تقويت ايمان، اعتقاد و يقين مردم نسبت به مبدأ و معاد، تقويت روحيه صبر و استقامت، تقويت روحِ غيرت در جامعه اسلامي می باشد.
وی ادامه داد: یکی از نمودهای فرهنگ، الگوسازی است و معرفی شهدا و جانبازان و ایثارگران به عنوان الگوهای راستین نسل جوان  با اختصاص دادن نشریاتی جهت انتقال خاطرات، تجارب ، اندیشه ها، وصایای شهدا ، ایثارگران و رزمندگان، برگزاری نمایشگاهی از عکس دوران دفاع مقدس و رشادت ها و ازخود گذشتگی جوانان می تواند اثرگذاری بیشتر نسبت به سایر راهکارها داشته باشند.
رضایی راد بر معرفی شهیدان بخش مرکزی ساری به عنوان الگوهای عملی برای نسل امروز توسط دهیاری ها و شوراها تاکید کرد و گفت: نسل‌های سوم و چهارم کمتر با دوران دفاع‌مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی دارند و از این رو بر همه ما واجب است که زمینه شناساندن ارزش‌های آن دوران از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
بخشدار مرکزی ساری در پایان با بیان اینکه راهیان نور از بهترین راه های انتقال فرهنگ ایثار است، اظهار داشت: دهیاران در تخصیص بودجه و برنامه ریزی جهت اعزام  روستائیان بخصوص جوانان به مناطق عملیاتی کشور در دوران دفاع مقدس و همچنین برنامه ریزی برای دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از باب انتقال تجارب و زنده نگه داشتن یاد شهیدان تلاش وافری داشته باشند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: