دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
گزارش/
شرق مازندران با وجود ظرفیت‎های مناسب در بخش‎های صنعتی، گردشگری و کشاورزی، پیشرفت چندانی نداشته و اکنون منتخب مردم این منطقه در دیدار با مسئولان مربوطه، پیگیر مشکلات است تا پاسخ‎گوی مطالبات مردمی باشد که او را با رأی بالا انتخاب کرده‎اند.


به گزارش آوای خزر، علی‎محمد شاعری منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه که با کسب 70 هزار و 403 رأی از مجموع 167 هزار و 662 رأی مردم شهرستان‎های بهشهر، نکا و گلوگاه وارد مجلس دهم شده است، از زمان کسب این موفقیت تاکنون نشست‎ها و پیگیری‎های مختلفی را با وزرا، مدیران کل، امامان جمعه و جماعت، نماینده ولی‎فقیه در مازندران، اساتید و نخبگان همچنین برخی از رؤسای بانک‎های استان داشته است تا با دست پر وارد صحن بهارستان شود.
هر چند برخی‎ها بر او خرده گرفته و شتاب او را چندان دلچسب نمی‎دانند اما او که خود را خادم ملت و سرباز ولایت معرفی کرده و به‎طور مستقل وارد انتخابات شده است، بدون توجه به سخنان ریز و درشت، با هدف خدمت‎رسانی به مردم گذر از راه‎های پر پیچ و خم اداری را آغاز کرده و مصمم برای گره‎گشایی از مشکلات مردم شرق مازندران است.
وی پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی از تمامی گروه‎ها و جناح‎های سیاسی خواست تا از فضای انتخابات بیرون آمده و بدون توجه به حاشیه‎ها، به او کمک کرده و راستای پیشرفت، تعالی و توسعه منطقه گام بردارند.
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به آمار بالای بیکاری در شرق مازندران که به 15 هزار نفر می‎رسد، کاهش بیکاری را اولویت نخست این منطقه از مازندران عنوان کرد.
* چراغ گردشگری شرق مازندران خاموش است
 شاعری که در دهه 80 به‎عنوان قائم‎مقام سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت‎های زیادی را در این بخش تجربه کرده و علاقه‎مندی او به محیط زیست و گردشگری بر کسی پوشیده نیست، معتقد است که در حال حاضر چراغ گردشگری در شرق مازندران خاموش است و نباید ظرفیت‎های گردشگری به همین شکل نادیده گرفته شده و ادامه یابد.
شاعری همچنین مترصد پیگیری و حل بخش قابل توجهی از مشکلات زیست‎محیطی در زمینه فاضلاب و پسماند شهری است.
* اراضی بانک زمین در بهشهر تعیین تکلیف شد
وی در یک‌ماه گذشته نشست‎های مختلفی با رئیس سازمان امور اراضی و مسئولان مربوطه در مازندران داشته و موضوع تعیین تکلیف 6 هزار و 300 هکتار از اراضی بانک زمین در بهشهر که یکی از پروژه‌های ملی با پیشینه بیش از 20 ساله است را پیگیری کرده و در نهایت مسبب مصوباتی در این زمینه شد.
با پیگیری در این بخش، دو هزار هکتار از اراضی بانک زمین بهشهر به توسعه شهرک‎های گلوگاه و بهشهر، دو هزار هکتار به ایجاد مزرعه پرورش ماهی و گلخانه به میزان هر کدام یک‎هزار هکتار و بیش از دو هزار هکتار نیز به فعالیت‎های باغی و کشاورزی اختصاص یافت تا با اجرای اهداف دولت، تحولی محسوس در بخش کشاورزی شرق مازندران ایجاد شود.
شاعری همچنین پیگیر مشکلات زیرساختی بخش آب و فاضلاب روستایی در شرق مازندران شد و در این رابطه در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران توانست از محل صندوق توسعه ملی، بیش از هشت میلیارد تومان را برای حل مشکلات آب‎رسانی در شرق مازندران اختصاص دهد که بیش از 90 درصد آنها در سال‎جاری به بهره‎برداری می‎رسند.
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در گفت‎وگو با آوای خزر از نشست خود با مدیران کل شیلات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی مازندران برای رفع مشکلات پره‎داران و صیادان شرق استان گفت.
* صیادی از مشاغل سخت است
شاعری با بیان اینکه شغل صیادی از کارهای سخت و زیان‎آور است، اظهار کرد: نتیجه نشست مذکور، اختصاص یک‎هزار هکتار به کار آبزی‎پروری است و مقرر شد طرح آن آماده و نحوه کار و افزایش تولید با استفاده از علم روز در این بخش نیز به صیادان آموزش داده شود.
وی ادامه داد: برنامه‎ریزی برای تقویت ذخایر دریایی، ایجاد بازارچه ماهیان، توجه به حق صیادان مجاز و اهرم‌های قانونی نسبت به ساماندهی صیادان از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.
* شرق مازندران پایلوت کارآفرینی شود
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به نشست خود با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تلاش داریم تا شرق مازندران پایلوت کارآفرینی شود، طرح‎های زودبازده خانگی و بازارچه محلی باید رونق بگیرد.
سامان دادن به سیستم فاضلاب شهری و پسماند، ایجاد فضای سبز، سرای محلی، تکمیل ورودی و خروجی کمربندی‎ها و اجرای طرح مبلمان شهری در پنج شهر شرق مازندران نیز از دیگر مواردی بود که عضو مجلس دهم در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه برشمرد.
وی همچنین از بررسی مشکلات آزادگان سه شهرستان شرق مازندران در زمینه حقوق، اشتغال، دریافتی ماده 13 و سنوات همچنین مشکلات زمین واگذار شده به آنها در «پیلم‎کوتی» بهشهر سخن گفت.
* دیدار با نماینده ولی‎فقیه و برخی مدیران کل مازندران
عضو مجلس دهم از دیدار خود با آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت که درباره مسائل مهم حوزه‎های مختلف از فرهنگی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی صحبت شد.
شاعری همچنین از نشست خود با مدیر شعب بانک کشاورزی، مدیران کل بنیاد مسکن، ثبت اسناد و املاک، دامپزشکی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت.
وی در پایان گفت: باید به این نکته معتقد باشیم که اقتصاد مقاومتی بدون همکاری، سعی، باور و «یاعلی» گفتن مردم و مسئولان اتفاق نمی‎افتد، لذا این موضوع با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، مسیر را به ما نشان داده و جوانب مختلف اقتصاد مقاومتی را تبیین کرده‌اند، باید به‎سرعت در پیش گرفته شود تا انشاالله شاهد تحولی محسوس از پیشرفت در جای‌جای میهن اسلامی باشیم.
بیکاری در شرق مازندران بیشتر از سایر نقاط مازندران بیداد می‎کند، اکنون در بسیاری از خانواده‎ها حداقل دو فرزند تحصیل‎کرده بیکار وجود دارد و برخی از فارغ‎التحصیلان به‎ناچار به دست‎فروشی، کارگری و رانندگی روی آورده‎اند.
امیدواریم با حضور بخش خصوصی و پیگیری‎هایی که منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در این زمینه دارد، جوانان بیکار بتوانند در حوزه‎های کشاورزی، صنعتی یا گردشگری، شغلی که مایل به فعالیت در آن هستند را انتخاب و در نتیجه با تغییر مسیر زندگی خود، از معضلاتی چون اعتیاد و طلاق در امان باشند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها