دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
محسن بیگی تشریح کرد
مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته برای برگزاری امتحانات دانش‌اموزان توضیحاتی داد.
به گزارش آوای خزر، محمد محسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت با حضور در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما با موضوع بررسی و تبیین چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی اظهار کرد: سال گذشته نیز شرایط امسال را داشتیم و تمام پروتکل ها را مدنظر داشتیم در سال جدید نیز این موضوع با تئوجه به شرایط جدید مورد بازبینی قرار گرفته است و به استان ها امروز ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 4 هزار پایگاه امتحانی در پایه 12 داشتیم افزود: اکنون 6 هزار و 700 پایگاه و 640 هزار دانش آموز پایه دوازدهم داریم فاصله صندلی 4 مترمربع در اختیار دارمی و از هر طرف 2 متر پیش بینی شده در بحث تهویه نیز سالن ها در شرایط بهتری قرار گرفته است.

محسن بیگی ادامه داد: تاکید کردیم هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار صورت بگیرد تا از دغدغه ها کاسته شود.

مدیر کل دفتر سلامت عنوان کرد: همکاری عوامل اجرایی و دانش آموزان و خانواده های آنان برای رفت و آمد دانش آموزان مهم است توصیه کردیم تجمع قبل و بعد از ورود به سالن مدیریت شود و زمان وزورد به سالن گسترده تر باشد.

وی اظهار کرد: در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می شود لذا تراکم در پایگاه های امتحانی این پایه کم و حدود 30 دانش اموز است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد و از شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز این نظارت ها صورت می گیرد.

محسن بیگی گفت: کد ملی تمام دانش آموزان شرکت کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت دادیم و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت افزود: برای دانش آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند در فضای قرنطینه جداگانه آزمون می دهند افرادی که دارای بیماری زمینه هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می دهند. در خوداظهاری هر فردی که اعلام کند که در هنگام برگزاری امتحانات علائم دارد جداگانه امتحان می دهد.

 

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: