دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخاب های دانش آموزان مهم است افزود: یک میلیون و 120 هزار دانش اموز پایه نهم داریم که حوزه های امتحانی را گسترش دادیم.
به گزارش آوای خزر، غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما اظهار کرد: براساس مصوره شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیبابی امتحانات درنظر گرفتیم که در 12 پایه تحصیلی آزمون ها و ارزشیابی ها بجز در پایه 9 و 12 غیرحضوری است.

وی درباره حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و و هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد اگر آزمون های استاندارد نداشته باشیم تا یافته های دانش آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کند حق دانش اموزان ضایع می شود.

کریمی با بیان اینکه طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم براساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگکزار کنیم لذا آزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند لذا در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آموزن حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخاب های دانش آموزان مهم است افزود: یک میلیون و 120 هزار دانش اموز پایه نهم داریم که حوزه های امتحانی را گسترش دادیم و شرایط برگزاری آزمون را طوری درنظر گرفتیم که دان شاموزان تجمع نکنند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار