دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با تحربیاتی که در سال‌های اخیر درخصوص اسکان مسافران نوروزی در مدارس به دست آورده‌ایم، در نوروز امسال کیفیت اسکان مدارس بیشتر شده است.
به گزارش آوای خزر، عسکری نیکزاد پیش از ظهر امروز با حضور در ستاد خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران حاضر اظهار کرد: در ابتدا از رسانه‌ها بابت انتشار اخبار، طی سال 97 تشکر می‌کنم و با توجه به اینکه کار رسانه نظارت و ارشاد است؛ حضور رنظارت‌ها از دستگاه‌ها و نهادها و رسانه‌ها در بهبود امور، کارگشا است.

وی افزود: رسانه‌ها با نظارت‌شان می‌توانند احیانا انحرافات موجود را با توجه به نگاه از بیرون، با تذکرات به جا به مدیران و اطلاع‌شان به جوانب امور، کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امسال نیز چون سنوات گذشته، فضاهای آموزشی خود را در اختیار ستاد اسکان استان قرار دادیم، گفت: علیرغم اینکه این امر برای سازمان، هزینه دارد و مبالغ دریافتی بسیار ناچیز است اما به خاطر اینکه بتوانیم حداقل خدماتی به مسافران نوروزی بدهیم، در این امر حضور داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته امکانات ما خیلی خوب نیست که بتوانیم در خد هتلینگ‌ها خدمات دهی کنیم اما خوشحالیم که می‌توانیم با حضور در این طرح؛ حداقل خدمات یعنی امنیت و بهداشت را به مسافران نوروزی و فرهنگیان بدهیم.

نیکزاد با بیان اینکه در این راستا، 388 مدرسه را تجهیز کردیم؛ بیان کرد: 3 هزار و 38 کلاس‌مان را در سه سطح ویژه، الف و ب تجهیز کردیم که تعداد هر یک به تفکیک، 340 کلاس سطح ویژه، یک‌هزار و 462 کلاس سطح الف و یک‌هزار و 182 کلاس سطح ب می‌باشد.

وی ادامه داد: از جهت کمی به نسبت گذشته، رشد محسوسی نداشتیم اما با حذف کلاس‌های سطح "ج" و ارتقای آن به سطح "ب" رشد 43 درصدی کیفی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص اینکه آیا در سیل اخیر خساراتی به مدارس استان وارد شد یا خیر، پاسخ داد: خوشبختانه خسارات چندانی نداشتیم و خسارات عمده ما، تخریب سقف مرکز اختلال یادگیری در چهاردانگه، تخریب بخشی از سقف اداره چهاردانگه و عمده آسیب ما تخریب دیوارهای دو مدرسه در سیمرغ بوده است

نیکزاد متذکر شد: با توجه به آیتمی که استانداری برای بازپرداخت خسارات در نظر گرفته است متاسفانه چون خسارات وارده به مدارس ما، تخریب نبوده لذا سهم بری ما از این منبع، که مبلغ ناچیزی قریب به 75 میلیون تومان است با مشکلاتی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: از 28 اسفند سال 97تا پایان روز گذشته یعنی دوم فروردین 98، تعداد کل اسکان مسافران نوروزی در مدارس مازندران، 5 هزار و 184 خانوار به استعداد 18 هزار و 663 نفر یا 55 هزار و 989 نفر روز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص عضویت دانش‌آموزان مازندرانی در سمن‌های فعال استان، گفت: از بیش از دو هزار سمن موجود در استان، 176 سمن فعال شناخته شده است که با توجه به تاکید استاندار مبنی بر پیوستن دانش‌آموزان به این سمن‌ها، تاکنون 43 هزار دانش‌آموز جهت عضویت به این سمن‌ها ثبت نام کرده و پیش بینی می‌کنیم این تعداد تا پایان سال 98 به 100 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها