دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
گفتگو/مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری مازندران:
۱۰۷ واحد صنعتی تملک‌شده در مازندران به مدار تولید بازگشت/ بانک‌های مازندران در سال ۹۹ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری مازندران با بیان اینکه بانک‌های استان در سال ۹۹ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند، افزود: در همین راستا، ۱۰۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌های استان برابر با ۵۷.۵ درصد از واحد‌های تملیکی، از دل همین تسهیلات به مدار تولید بازگشتند.
"دکتر سید رحیم بخشی" صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه اولویت ما در سال جهش تولید و سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها راه اندازی واحد‌هایی است که چراغشان خاموش شده، به برگزاری جلسات منظمی در قالب کمیته‌های شهرستانی و استانی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت واحد‌های تملک شده بانکی با برگزاری کمیته مربوطه با حضور نماینده استانداری، بانکها، شهرک‌های صنعتی هر هفته مورد به مورد بررسی می‌شود و تأکید ما بر روشن شدن چراغ این واحد‌ها و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید است.

۵۷.۵ درصد واحد‌های تولیدی تملک شده به مدار تولید بازگشت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری مازندران اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه تا امروز از ۱۸۶ واحد تملک شده تولیدی در مازندران، ۱۰۷ واحد تعیین تکلیف و به مدار تولید بازگشتند.

بخشی ادامه داد: این واحد‌ها در قالب اجاره به شرط تملیک به سرمایه گذار قبلی یا مزایده به سرمایه گذار جدید واگذار شده است.

وی ادامه داد: جهت مانع زدایی‌ها در این خصوص، کمیته‌هایی متشکل از نمایندگان فرمانداری، شهرک و بانک صحبت می‌کنند و پیرو آن صورت جلسه‌ای تنظیم می‌شود. یکی از شرط‌های واگذاری به افراد جدید راه اندازی واحد تولیدی است، ضمن اینکه باید بدانیم برخی از این واحد‌ها مستهلک شدند و نیاز به نصب تجهیزات و ماشین آلات جدید دارند، برخی نیاز به تعمیرات دارند و برخی‌ها به سرعت فعالیت تولیدی را از سر می‌گیرند که همه این شرایط در واگذاری لحاظ می‌شود.

107 واحد صنعتی تملک‌شده در مازندران به مدار تولید بازگشت/ بانک‌های مازندران در سال 99 حدود 70 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری مازندران با بیان اینکه وضعیت تمامی واحد‌های تولیدی استان توسط کارگروه تسهیل استان رصد و پیگیری می‌شود، اعلام کرد: واحد‌هایی داریم که یا تعطیل هستند یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند و به مرحله تملک نرسیدند (واحد‌های راکد)، این واحد‌ها در شهرک و شهرستان شناسایی شدند. بیش از ۵۰۰ واحد راکد در استان داشتیم که با پیگیری از سال گذشته تاکنون، این تعداد به حدود ۳۰۰ واحد رسیده اند.

بانک‌های مازندران در سال ۹۹ حدود ۹۳ درصد منابع خود را وام دادند

این مسوول درباره میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در سال ۹۹ اعلام کرد: منابع بانک‌های استان مازندران در سال ۹۹ یعنی جمع سپرده‌ها ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که بانک‌ها حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات غیرجاری بانک‌ها در سال ۹۹ بوده است.

دکتر بخشی با بیان اینکه ما از لحاظ منابع مالی در واحد‌های تولیدی که مدارک آن‌ها کامل باشد نباید مشکلی داشته باشیم، گفت: اگر قصور یا مصادیق ترک فعل وجود داشته باشد باید در شهرستان و کارگروه استانی پیگیری شود، ضمن آنکه در شورای هماهنگی بانک‌ها نیز مطرح می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه جهت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و بازگرداندن واحد‌های ورشکسته و تعطیل به مدار تولید هم استانداری، دادگستری، دادستانی، و بازرسی و هم شهرک‌های صنعتی، بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه کنار هم قرار دارند، از تعامل سازنده این نهاد‌ها و سازمان‌ها گفت و اینکه همه تلاش‌ها برای به راه اندازی واحدها، کاهش تبعات اجتماعی ناشی از تعطیلی و رکود واحد‌ها و ورود سرمایه گذاران دارای اهلیت مالی به چرخه تولید است.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار