دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
در آیین امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد و بنیاد نیکوکاری جمیلی اعلام شد
مدرسه هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی در قالب انستیتو تکنولوژی و بر اساس نیاز کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، آیین امضای تفاهمنامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکای جمیلی با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس ابراهیم جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی، دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، دکتر قباد بهزادی پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، دکتر عبدالله محمدی مدیر کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لاله ملک نیا مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه و دکتر محمد نریمانی راد مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد عصر امروز ۹ خردادماه در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
 
بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای دانشگاه را به زیرساخت شرکت‌های دانش بنیان تبدیل کرده‌ایم

دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ارزش کار اقتصادی و رزق حلال را در دین مبین اسلام یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دین اسلام در خصوص ارزش کار اقتصادی و کسب حلال مطالب بسیاری وجود دارد و تاکید شده عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن کسب حلال است.

وی افزود: با این حال از گذشته امورات خیریه صرفا به مناسک پرداخته و شکل صدقه داشته، مثل ساخت بیمارستان و مسجد و... البته این کار ارزشمند است، اما در دنیا مفهوم خیریه بسیار گسترده است. به طور مثال دانشگاه معتبری همچون استنفورد کاملا بر مبنای خیریه و موقوفات مردم ایجاد و اداره می شود و همین چندماه قبل بود که اعلام شد این دانشگاه دیگر برنامه ای برای پذیرش اعانه ندارد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زنجیره کار عام المنفعه باید با ورود جریان حامی حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تکمیل شود، به تجربه مهندس جمیلی رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: تجربه ایشان در زمینه پیشبرد اهداف تفاهمنامه کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی افزود: ۹۰ درصد از هزینه ها و مدیریت جنگ بر دوش آحاد مردم بود و امروز نیز در جنگ اقتصادی و ایجاد اشتغال این مردم هستند که باید وارد میدان شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به همزمانی حضور در دانشگاه آزاد با آغاز به کار فعالیت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در دوسال و یکماه گذشته، گفت: با وجود اینکه استاد دانشگاه شریف هستم و سال های سال در این دانشگاه تدریس می کنم،  اما طی این مدت کوتاه حضور در دانشگاه آزاد اساتید و چهره های بسیار فرهیخته ای در سطح دانشگاه مشاهده کرده ام که با ذهنیت پیشین من بسیار متفاوت بود. تفاوت اساتید دانشگاه های دولتی با آزاد در این است که اساتید دانشگاه های دولتی تدریس را مسلطند، اما در اندیشه ایجاد و راه اندازی کسب و کار هستند، اما اساتید دانشگاه آزاد ایجاد شغل را بلد هستند، اما می خواهند استاد دانشگاه شوند. اساسا در دانشگاه آزاد جو کسب و کار و اشتغال بسیار گسترده است و این دانشگاه ازین حیث ظرفیت فوق العاده ای دارد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تجهیزات و ۲۰ میلیون مترمربع زیربنای دانشگاه آزاد و همچنین ۱۷۰ هزار تجهیز آزمایشگاهی "های‌تک" این دانشگاه یادآور شد:  ما توسعه و اشتغال را عین عبادت می دانیم و امیدواریم با هماوری ظرفیت های سخت افزاری دانشگاه و پتانسیل فراوان دانشجویان و کمک افرادی که به تامین سرمایه و مشارکت در ریسک کمک کنند، اکوسیستم را راه بیندازیم تا خروجی آن عملیات شود.

وی به چابکی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این معاونت مجموعا ۲۰ تا ۲۵ نفر نیرو دارد و امروز کاملا چابک، عملیاتی و خروجی محور پیش رفته است. ما فقط در تهران بیش از ۴۰ هزار مترمربع دانشگاه را به زیرساخت و فضای شرکت های دانش بنیان تبدیل کرده ایم. امیدواریم با حضور بنیاد نیکوکاری جمیلی این مهم شتاب گیرد و بنیاد نیز از حیث عزت منتفع شود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: ما طرح "پایش" را پایلوت آغاز کردیم و امسال نیز این طرح ادامه دارد. فقط در سال گذشته ۳۰۰ دانشجوی ما بورس صنایع مختلف استان اصفهان شدند. قطعا مجموعه صنایع می تواند یکی از گزینه های همکاری باشد.

بورسیه و استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد/ تاسیس مدرسه هوش مصنوعی

مهندس جمیلی نیز در این جلسه گفت: حرکت جدیدی در کشور آغاز شده که نیکوکاری در عرصه علم و دانش است. این مهم مرهون اساتیدی چون دکتر دهقانی فیروزآبادی است که حامی علم و دانشجو است.

وی با تاکید براینکه بنیاد نیکوکاری جمیلی با هدف اثرگذاری گام در مسیر همکاری با دانشگاه آزاد برداشته است، خاطرنشان کرد: ما آماده ایم به دانشجویانی که براساس نیازهای روز کشور اقدام به نگارش پایان نامه و یا راه اندازی کسب و کار کنند، کمک های لازم را به عمل آوریم.

وی به برگزاری جشنواره بنیاد جمیلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره مورد تایید دانشگاه شریف و دانشگاه شهید بهشتی است. ما قصد داریم در این جشنواره از دانش دانشگاه آزاد نیز بهره بگیریم تا کار مشترک و تیمی را به دانشجویان آموزش دهیم.

مهندس جمیلی افزود: ما به دنبال همکاری مستمر با دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای بند به بند تفاهمنامه هستیم.

رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی از بورسیه و سپس استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: ما جزو معدود بنیادهای نیکوکاری هستیم که ریالی از شخص یا ارگانی هدیه قبول نمی کنیم. قطع به یقین ورود دانشجویان موفقیت ما و خود ایشان را در پی خواهد داشت و در نهایت خروجی آن معرفی محصول به این سرزمین است.

مهندس جمیلی در پایان از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی در راستای راه اندازی مدرسه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این مدرسه در قالب انستیتو تکنولوژی خواهد بود و بر اساس نیاز کشور ایجاد خواهد شد و در این مسیر نیازمند کمک تمامی واحدهای دانشگاه آزاد هستیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار