دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
معاون رئیس جمهور خبرداد
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی گفت: هیات دولت در نخستین نشست سال جاری خود سقف تسهیلات بلاعوض سلیزدگان مازندران را 10 میلیون تا 12 میلیون تومان تعیین کرده است.
کمک بلاعوض 12 میلیون تومانی برای شهرهای سیل زده

به گزارش آوای خزر؛ محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران در ساری که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت سقف تسهیلات بلاعوض برای روستاییانی که واحدهای مسکونیشان دچار خسارت شد ، 10 میلیون تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، روستاییان برای ساخت واحدهای مسکونی نیز 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت خواهند کرد.
 
معاون رئیس جمهوری گفت: هیات دولت برای هر واحد مسکونی شهری خسارت دیده از سیل در مازندران هم 12 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مصوب کرد.

نوبخت بیان کرد: علاوه بر این، به هر خانوار شهری سیلزده در مازندران تسهیلات 50 میلیون تومانی ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

به گفته وی برای هر واحد مسکونی تعمیراتی نیز تا سقف پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت داده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهای تجاری خسارت دیده را حدود 45 میلیون تومان اعلام کرد و اظهارداشت: واحدهای تجاری که خسارت دیدگی آن بیش از 50 درصد باشد از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد : همچنین برای کمک به کشاورزانی که مزارعشان دچار خسارت شد تا سقف 2 میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر هکتار در نظر گرفته شده و برای هر هکتار باغ خسارت دیده هم پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

نوبخت گفت: در کنار این کمک های بلاعوض،تسهیلات نیز برای مزراع کشاورزی و باغات مصوب شد که بزودی به استان مازندران ابلاغ خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت کمک بلاعوض برای هر راش دام سبک را 500 هزار تومان و دام سنگین را سه میلیون تومان اعلام کرد.

نوبخت اضافه کرد: دولت از ابتدای وقوع سیل در مازندران با پرداخت تنخواه 15 میلیارد تومانی کمکش را برای جبران خسارت های سیل و تسریع در خدمات رسانی شروع کرد و بازسازی و جبران خسارت ها نیز از مردم حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: بزودی مصوبه هیات دولت برای سیلزدگان مازنی ابلاغ می شود تا بتوانیم در کمترین زمان باسازی و نوسازی واحدهای مسکونی شروع شود.

* بیمه‌ها وارد گود شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از بیمه ها نیز خواست هر چه سریع تر برای پرداخت غرامت به سیلزدگانی که نسبت به آنها تعهد دارند وارد گود شوند.

نوبخت از سازمان متبوع استان مازندران نیز خواست تا بر امر پرداخت غرامت از سوی بیمه ها نظارت کنند.

رئیس جمهوری عصر  چهارشنبه برای بازدید از مناطق سیلزده مازندران به این خطه شمال کشور سفر کرد و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تعدادی از معاون وزراء نیز رئیس جمهوری را در این سفر همراهی کردند.

* بحران سیل و برف مشکل همیشگی مازندران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و  همچنین سپاه پاسداران و بسیج نقش پررنگی در امدادرسانی حوادث اخیر در مازندران داشتند که می بایست از این نیروهای خدوم و زحمت کش تشکر و قدردانی بعمل آید.

علی اسماعیلی افزود: مازندران سالیانه دو بحران سیل و برف را پیش ر دارد و این بحران ها خسارت های فراوانی را ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که طی سال های گذشته من باب حوادث غیرمتقربه ارائه شده است متناسب با جمعیت استان ناچیز بوده و جوابگوی ظرفیت، شرایط خاص استراتژیک استان نبوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: عمده مشکلات پیش رو مربوط به قبل از بحران می باشد لذا لایروبی رودخانه ها یکی از عمده ترین مشکلات قبل از بحران می باشد به همین منظور بعضا ناهماهنگی های فراوان بین دستگاهی وجود دارد که می بایست مدیریت گردد تا به نوعی منجر به حوادث بعدی نگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اختصاص ردیف اعتباری مناسب و ملی برای لایروبی رودخانه ها یکی از مطالبات مهم و اساسی مجمع نمایندگان از دولت می باشد که انتظار داریم هرچه زودتر عملیاتی و اجرایی گردد.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از بروز سیل نیازمند به امکانات گسترده ای همچون سد می باشیم که لازمه ی آن  تصویب و تحقق یافتن ردیف اعتبار ملی می باشد.


انتهای پیام/۱۳۶۹
اخبار مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها