دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
سازمان توسعه تجارت در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت صادرات خشکبار ایران در سال جاری پرداخته که نشان دهنده رشد صادرات در این بخش است.

به گزارش آوای خزر، سازمان توسعه تجارت در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت صادرات خشکبار ایران در سال جاری پرداخته که نشان دهنده رشد صادرات در این بخش است.

با وجود آنکه در طول سال‌های گذشته بسیاری از دولت‌ها بر لزوم حرکت به سمت صادرات کالاهای پیچیده و با ارزش افزوده بالا تاکید کرده‌اند اما در عمل هنوز بخش مهمی از صادرات ایران را یا محصولات وابسته به نفت تشکیل می‌دهند یا کشاورزی و محصولات غذایی و از این رو حفظ بازارهای سنتی ایران اهمیت فراوانی دارد.

در سال  ۱۳۹۹، میزان صادرات خشکبار ایران نیز به تبعیت از وضعیت جهانی اقتصاد زیر سایه شیوع کرونا، کاهش یافت اما همانطور که آمارها نشان می‌دهد در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ میزان صادرات ایران ۴۸ درصد افزایش یافته، آمارهای تفکیکی سازمان توسعه تجارت نیز نشان می‌دهد که در حوزه خشکبار صادرات ایران افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این سازمان،  صادرات این گروه طی دو ماهه نخست سالجاری با ارزشی معادل ۲۱۲ میلیون دلار و به وزن ۹۶ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۶ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.

از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان  می‌دهد.

از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور می‌توان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و... اشاره کرد.

صادرات خرما طی دو ماهه نخست سالجاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سالجاری  معادل ۲۷ هزارتن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

انتهای پیام/1005
برچسب ها: صادرات ، خشکبار ، تجارت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار