دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
امام جمعه بهشهر خطاب به استاندار مازندران:
امام جمعه بهشهر خطاب به استاندار مازندران گفت: شهرستان بهشهر بسیار در حاشیه قرار گرفته و ما هنوز اداره گردشگری در این شهرستان نداریم و تعجب کردیم که هنوز نمایندگی است، لذا برای سال 95 باید ارتقا پیدا کرده و اداره گردشگری را از شما (استاندار) می‎خواهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدعربعلی جباری در نماز جمعه این‎هفته بهشهر با بیان اینکه مقاومت باید برای پیشرفت و ارتقای کشور باشد، اظهار کرد: انسان‎ها باید نهایت عمل را در نظر گرفته و اگر بخواهند برای پیشرفت کار کنند، باید استقامت داشته باشند، زیرا مشکلات کشور یک شبه و یک ماهه حل نمی‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت صبر و استقامت در کارها، افزود: برای به‎دست آوردن نتیجه مناسب باید صبر و استقامت در عمل داشته باشیم، یک جوان، معلم و خانم خانه‏دار، همه و همه باید صبوری داشته باشیم تا بتوانیم شعار سال مد نظر رهبری را به سامان برسانیم.
امام جمعه بهشهر با اشاره به ایام اعتکاف، گفت: در حدیث قدسی درباره ماه رجب آمده است که «الشهر شهری و العبدُ عبدی و الرَحمةُ رحمتی فمن دعانی فی هذا الشهر أجبتهُ و من سألنی أعطیتُه»، این حدیث نشان می‎دهد که خداوند متعال تا چه اندازه به بنده مؤمن خود عشق می‎ورزد و حاجت او را برآورده می‎کند.
جباری به حضور امروز مسئولان و بسیاری از شهروندان بهشهری در پیاده‎روی هفته سلامت اشاره کرد و گفت: برگزاری این مراسم نیز جای تقدیر دارد و امیدواریم مردم به سلامتی خود بیشتر اهمیت داده و به‎ویژه مشکلات دیابت برطرف شود.
وی با اشاره به حضور استاندار و مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در نماز جمعه و بازدید از مساجدی که معتکفان در آن حاضر هستند، بیان کرد: استاندار مازندران وقتی در جایگاه سخنرانی قرار گرفتند، جمعیت زیادی از نمازگزاران بهشهر را دیدند.
امام جمعه بهشهر ادامه داد: اگر غرب و شرق مازندران را روی کفه ترازو قرار بدهیم، تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند و شرق مظلوم واقع شده است.
وی بیان کرد: شهرستان بهشهر بسیار در حاشیه قرار گرفته و ما هنوز اداره گردشگری در این شهرستان نداریم و تعجب کردیم که هنوز نمایندگی است، لذا برای سال 95 باید ارتقا پیدا کرده و اداره گردشگری را از شما (استاندار) می‎خواهیم.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار