دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به آوای خزر:
افزایش قیمت پروتئین سویا متأثر از افزایش نرخ دانه‌های روغنی است
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش قیمت دانه‌های روغنی که البته کشاورزان را به تولید بیشتر تشویق می‌کند، گفت: قاعدتاً ایرادی که این بحث دارد؛ آن است که می‌تواند در قیمت تمام‌شده پروتئین سویا و روغن برای مصرف‌کننده تأثیر داشته باشد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، صبح امروز عباس تابش بیگدیلو معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و هیأت همراه که در بین آن‌ها حسینقلی قوانلو مدیرکل صمت مازندران نیز حضور داشت، از شرکت صنعتی بهپاک بهشهر بازدید کردند.

تابش در حاشیه بازدید از شرکت، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه باتوجه به تصویب افزایش قیمت سویا، آیا این افزایش را در شرایط فعلی تأیید می‌کنید یا خیر؟ گفت: ۹۵ درصد دانه‌های روغنی را از سایر کشور‌ها وارد می‌کنیم. این یعنی ۹۵ درصد نیاز کشور ارز از کشور خارج می‌شود در حالیکه زمین‌ها و کشاورزان مستعدی داریم که می‌توانند این کالا‌ها را در کشور تولید کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به قیمتی که اکنون وزارت جهاد کشاورزی برای کلزا، ذرت و سویا در نظر گرفته، انگیزه تولید بیشتر و داخلی کردن این محصولات را به کشاورزان می‌دهد و همچنین عدم نیاز به کشور‌های خارجی که بعضا به قیمت گزافی نیز این محصولات را از آن‌ها می‌خریدیم.

افزایش قیمت پروتئین سویا متأثر از افزایش دانه‌های روغنی است

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: از سوی دیگر این افزایش قیمت خرید به لحاظ اقتصادی، به ما این امنیت را می‌دهد که تولید را در داخل کشور افزایش دهیم.

وی بیان کرد: قاعدتاً ایرادی که این بحث دارد؛ آن است که می‌تواند در قیمت تمام‌شده پروتئین و روغن برای مصرف‌کننده تأثیر داشته باشد، ضمن آنکه با سیاست بهتر باید در حل مشکل مصرف‌کنندگان نیز اهتمام داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به بازدید ماه گذشته و امروز، عملکرد و پیشرفت شرکت بهپاک را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: بهپاک پیشرفت توسعه‌ای بسیار خوبی دارد. با توجه به زیرساخت‌هایی که به لحاظ تامین برق، خطوط تولید و سالن‌های نگهداری انجام داده است؛ نوید  خوبی برای اشتغال جدید، برای تأمین روغن خوراکی مردم و تأمین پروتئین انسانی و حیوانی خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، سوم خردادماه امسال نیز معاون وزیر صمت در مراسم بهره‌برداری از چهار پروژه توسعه‌محور شرکت بهپاک حضور داشت. با عنایت به عملکرد مثبت و شفاف بهپاک و اینکه تنها شرکت روغن‌کشی در بورس است، قیمت محصولات آن نیز به نرخ دولتی عرضه می‌شود. این شرکت در تولید سویا تقریباً بی‌رقیب است.

افزایش قیمت پروتئین سویا متأثر از افزایش دانه‌های روغنی است

موضوع حائز اهمیت این است که زمان زیادی از ثابت ماندن قیمت سویا علیرغم وجود مشکلات فراوان در تأمین مواد اولیه گذشته است. لازم به ذکر است که مواد اولیه (دانه‌های روغنی) شرکت صنعتی بهپاک وارداتی است و سهم کمی از این محصول در کشور تولید می‌شود، و به این سبب که ارز دولتی خیلی کمتر از ظرفیت کارخانه به آن اختصاص داده می‌شود، لذا افزایش قیمت امری توجیه‌پذیر است.  

شرکت بهپاک برای آنکه شرایط برای تولید بیشتر و واقعی‌کردن قیمت‌ها با در نظر گرفتن تمامی جوانب اعم از اجتماعی و اقتصادی اتفاق بیفتتد، لذا رایزنی‌هایی جهت افزایش قیمت سویا انجام داده که در نهایت موفق به اخذ مصوبه‌ای به همین منظور شده است.

این شرکت در یک‌سال گذشته توسعه‌محور بوده و در دی‌ماه ۱۳۹۹ توانسته است تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به دست آورد. تندیس عنوان صنعت برتر و ثبت محصولات در سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تندیس صنعت سبز، تندیس دیاموند، و تندیس حامی سلامت، از دیگر افتخارات شرکت صنعتی بهپاک است.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها