دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
رییس دادگستری شهرستان گلوگاه مطرح کرد
رنسانس قضایی با بهره‌گیری از فناوری جدید در قوه قضائیه
رییس دادگستری شهرستان گلوگاه با اشاره به جایگزینی شیوه سنتی و کاغذی با شیوه مجازی و الکترونیک و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در قوه قضائیه، این تغییر را یک رنسانس قضایی توصیف کرد.

رنسانس قضایی با بهره‌گیری از فناوری جدید در قوه قضائیه

"علی نیازی" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان گلوگاه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه، به تشریح عملکرد و خدمات دستگاه قضایی و برنامه‌ها و رویکرد‌های جدید قوه قضاییه با محوریت سند تحول قضایی پرداخت.

وی ادامه داد: عزم جدی قوه قضائیه در تحول بنیادین در شیوه دادرسی از سنتی و کاغذی به دادرسی الکترونیکی و مجازی، با بهره‌گیری از فناوری نوین قابل ستایش است.

رییس دادگستری شهرستان گلوگاه با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی به‌صورت الکترونیک تشکیل شده است، اظهار کرد:در حال حاضر تمامی ابلاغ اوراق قضایی به‌صورت الکترونیکی صادر و برای اصحاب پرونده ارسال می‌شود که این اقدام از سویی در صرفه‌جویی هزینه‌ها، و از سوی دیگر حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از تبعات منفی مراجعه حضوری مامورین انتظامی به درب منازل افراد، اثرات مثبت و ارزنده‌ای داشته است.

نیازی با بیان اینکه به رغم تلاش‌های فراوان انجام شده در قوه قضائیه جهت صلح و سازش قبل از طرح دعاوی در محاکم قضایی و برون‌سپاری، اقدامات به واحد‌های موازی نظیر واحد میانجیگری، شعب صلحی شورای حل اختلاف و ... در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده در این حوزه قضایی ثبت شده است.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران قضایی و اداری بیش از این تعداد مختومه و تصمیم مقتضی اتخاذ شد، اما منشأ تشکیل پرونده‌ها عمدتا ناشی از ناهنجاری‌های اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی و خارج از توان قوه قضائیه است و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های اجرایی در بهبود شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی و پیشگیری از وقوع جرم و کمک به دستگاه قضایی عزم جدی داشته باشند.

رییس دادگستری شهرستان گلوگاه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی دادرسی پرونده‌های زندانیان به‌صورت تمام الکترونیک و از طریق اتاق دادرسی الکترونیکی با حضور زندانی و ارتباط تصویری با قاضی رسیدگی کننده برگزار می‌شود، گفت: خطرات و تبعات اعزام زندانیان نیز از این طریق به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه سامانه‌های متعدد الکترونیکی جهت دادرسی و رسیدگی به درخواست مراجعین راه‌اندازی شده است، نرم‌افزار عدالت همراه را از مهمترین نوآوری‌های قوه قضاییه دانست و گفت: با نصب این نرم‌افزار هر فرد یک باکس اطلاع‌رسانی دارد و تمامی خدمات قضایی از طریق موبایل شخصی افراد و از منزل قابل ارائه است.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار