دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات واکسیناسیون عشایر را اعلام کرد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سی سومین آیین پویش راه سلامت که در محل نمایشگاه های بین‌المللی شهر آفتاب برگزارشد، اظهار داشت: زمانی که مطرح شد قرار شد خدمات بهداشت برای عشایر ارایه شود وزیر بهداشت گفت در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و این کار انجام شود و هیچ محدودیتی در زمینه تعداد کانکس و جذب نیرو وجود ندارد.



وی عنوان کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که حوزه سلامت در همه کشور پوشش همگانی سلامت وجود دارد و این کار بیش از ۴۰ سال است که جزو برنامه بوده و در سراسر کشور برای همه جمعیت های هزار نفری خانه بهداشت وجود دارد. در موضوع پاندمی کرونا اگر ایران از مراکز بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نبود نمی‌توانست جزو بهترین کشورها در مدیریت کرونا باشد. اگر مثل کشورهای ثروتمند دنیا می‌خواستیم با درمان و تخت بیمارستان حرکت کنیم این توانایی وجود نداشت و ارایه خدمات سطح یک باعث شد هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند.



معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارایه می‌دادند اما، خانه بهداشت سیار می‌توان خدمت جدیدی به آنها باشد. انتخاب بهورزان از دل عشایر خواهد بود و این موضوع نکته مهمی است. این افراد در دوره‌های ما شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند.



وی گفت: این کانکس ها از تمام استاندارد ها برخوردار هستند و انواع داروها در این خانه بهداشت وجود دارد. یک میلیون و صد و هشتاد هزار در قالب بیش از دوازده هزار خانواده عشایر در کشور وجود دارد که باید پوشش بهداشتی به آنها ارایه دهیم. ۲۱۶ مجوز استخدامی گرفتیم و گزینش و آموزش افراد با دقت زیادی صورت می‌گیرد. در حال حاضر ۹۲ بهورز جدید جذب شده‌اند و در این ۹۲ کانکس مستقر خواهند شد.



رییسی افزود: امیدواریم تا پایان مرداد تمام گروه بالای ۵۰ سال عشایری را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه کنیم و تا پایان شهریور همه افراد بالای ۴۰ سال و تا پایان آبان همه افراد بالای ۱۸ سال عشایر نشین واکسینه شوند.



معاون وزیر بهداشت ادامه داد: خوشحالم علی رغم اینکه زیر بار سنگین مدیریت کرونا بودیم سایر خدمات بهداشت و درمان را فراموش نکردیم و در منطقه علی رغم وجود کرونا سایر خدمات بهداشت اعم از مراقبت مادران باردار و واکسیناسیون کم نشد بلکه ارایه خدمات به مادران باردار در این دوران ۱.۲ دهم بیشتر شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار