دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۵۰ میلیون دز واکسن کووایران برکت تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش آوای خزر، حجت نیکی ملکی، در توییترش در این باره نوشت: تا الان دو میلیون و ۵۰ هزار دز واکسن برکت تولید شده است. از این هفته افزایش ظرفیت تولید محقق شد و هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز در هفته تولید واکسن داریم.

وی افزود: بر سر وعده خود هستیم، با افزایش ظرفیت های بعدی ان شاالله تا پایان شهریور بیش از ۵۰ میلیون دز واکسن تولید خواهیم کرد.

وی در ادامه به برخی پرسش ها نیز پاسخ داده است. ملکی در واکنش به گلایه های مردم درباره علت اعلام آمارهای متفاوت از تولید واکسن برکت توضیح داد که هر دز واکسن دو هفته فرایند کنترل کیفیت دارد، ۳۶۰ هزار دز تحویل شده، ۴۰ هزار دز هم از پنج شنبه گذشته آماده تحویل است لذا هر دز واکسن دو هفته پس از تولیدش آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام در پاسخ به اینکه "پس چرا سرعت تزریق اینقدر پایین است؟ "‎ گفت: واکسیناسیون در حوزه وزارت بهداشت است. مسئولیت توزیع و تزریق با وزارت بهداشت است.

‌‎ملکی درباره تاثیر واکسن برکت بر روی کرونای جدید دلتا و در پاسخ به اینکه " آیا اصولا با تغییر و جهش نوع کرونا ویروس، باید واکسن های جدیدتری تزریق بشود؟ " گفت: در حال بررسی هستیم. نه لزوما، ولی ممکن است لازم بشود که در این صورت در عرض ۴۵ روز با توجه به زیرساخت تولیدی، انجام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه "یک هفته از دستور رهبر انقلاب مبنی بر انتشار اسناد علمی واکسن کرونا گذشته، چرا اسناد منتشر نشده است؟" نوشت: انتشار مقاله زمانبر است؛ در دست اقدام است./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

برچسب ها: واکسن کووبرکت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار