دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا:
شنا در دریای مازندران ممنوع/ برپایی اجتماعات ممنوع/ رستوران‌ها، تالارها، خبازی‌ها، و مطب‌ها در صدر منتشران کرونا
استاندار مازندران با اشاره به ورود موج جدید کرونا به کشور بیان کرد: شنا در دریای مازندران ممنوع است، همچنین برپایی هرگونه اجتماعات در این استان نیز ممنوع است ضمن اینکه آمارها نشان می‌دهد رستوران‌ها، تالارها، خبازی‌ها، و مطب‌ها در صدر منتشران کرونا قرار دارند.
به گزارش آوای خزر به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با عنوان اینکه سرعت انتشار ویروس جدید در موج پنجم کرونا زیاد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به اندازه کافی در این حوزه تجربه وجود دارد و دستور العمل و پروتکل‌های بهداشتی هم ابلاغ گردیده است که می‌توان با همراهی مردم، اصناف و دستگاه‌های متولی نسبت به کنترل موج پنجم کرونا امیدوار بود.

حسین زادگان اظهار داشت: نگرانی‌ها بابت سفر‌ها و دورهمی می‌باشد لذا اولویت ما، مکان‌هایی مانند سوپر مارکت ها، رستوران ها، نانوایی‌ها و مطب‌ها که بیشترین درگیری و اجتماع را دارد می‌باشد.

وی با اشاره به این که کنترل نیروی انتظامی بر محدودیت سفر‌ها طبق ابلاغیه ملی با جدیت دنبال شود، گفت: جلسات ستاد شهرستانی و استانی کرونا در راستای اعمال الزامات یادشده؛ نیز باید جدی گرفته شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: در طرح دریا‌نیز شنا کردن ممنوع است و شهر‌های نارنجی و قرمز ساحلی نیز این مساله باید جدی‌تر رعایت گردد. ورودی سواحل بنر نصب شود تا مسافرین و مردم از این امر اطلاع یابند.

حسین زادگان افزود: هلال احمر نیز دربرگزاری مانور‌های مربوطه ورود پیدا کند و ورود به شهر‌های قرمز ممنوع است که باید محدودیت‌ها اعلام شود و صدا و سیما نیز به صورت ویژه به این امر بپردازد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بار مصرف برق، اطلاع رسانی و تولید محتوای مناسب صورت گیرد تا استفاده از انرژی‌ها بهینه باشد و همچنین دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دستگاه‌های مرتبط، نظارت‌ها را تشدید کندتا از این مرحله گذر کنیم.

استاندار گفت: سرکشی و بازدید‌ها توسط استاندار یا معاون سیاسی امنیتی استاندار با اولویت شهر‌های قرمز انجام می‌گیرد و فرمانداران مسئولیت اصلی در شهرستان‌ها را بعهده دارند.

حسین زادگان، افزود: برپایی هرگونه مراسم ممنوع و با متخلفین برخورد شود و درروستا‌ها با کمک شورا و دهیاری‌ها نظارت‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار