دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
حکم رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس جدید دستگاه قضا اهدا شد

به گزارش آوای خزر، به نقل قوه قضاییه،‌ در این مراسم که بدلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور تعدادی از مسئولان عالی کشور برگزار شده است، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و قضایی حضور دارند.

رئیس جمهور منتخب: آقای اژه‌ای یک قاضی توانمند و تواناست

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری منتخب و رئیس پیشین دستگاه قضا گفت: باید برای این انتصاب شایسته در دستگاه قضا تقدیر و تشکر کنم. ۳۶ سال است که از نزدیک با آقای اژه‌ای همکار هستم و ایشان یک قاضی توانمند و تواناست. ایشان نسبت به دستگاه قضایی آشنا و دارای روحیه انقلابی است، تطورات زمانی ایشان را دچار چرخش نکرده است و بر مبانی و اصول انقلابی پایبند هستند.

رئیس‌جمهوری منتخب خاطرنشان کرد: در دوران دو سال و اندی مسئولیت بنده ایشان در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه هم نسبت به مدیریت در انتصابات و مدیریت نسبت به پرونده به مجموعه آرامش می‌داد و مشاوری امین برای همه قضات بودند و برای بنده جایگاهشان ارزشمند بود. آقای محسنی در بسیاری از پیشرفت‌ها نقش داشتند و تلاش می‌کنند بی نام و نشان باشند یعنی کارشان باشد؛ اما نامشان نباشد.

تقدیم حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جدید دستگاه قضا

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس جدید دستگاه قضا را به وی تقدیم کرد.

همچنین رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهدای لوحی از زحمات آیت الله رئیسی در قوه قضاییه تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: مسئولیت‌های جدید جناب آقایان رئیسی و اژه‌ای را به فال نیک می‌گیرم. ۲۸ خرداد قطعا از ایام الله است؛ انتخابات پرشوری که قاطبه مردم با همه سختی هایی که همه به آن معترض هستند به ندای ملکوتی مقام معظم رهبری پاسخ دادند. دشمنان و بعضی‌ها در داخل حرف‌هایی زدند، اما هیچکدام در مردم تاثیر نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: شخصیت جناب آیت الله رئیسی برای ما روشن است. برای شما (آیت الله رئیسی) همین افتخار بس که مقام معظم رهبری در حکمی که برای آقای اژه‌ای دادند کلمه افتخارآمیز در مورد شما به کار بردند. آنچنان تحولی در دستگاه قضا به‌وجود آوردند که مردم امیدوار شدند.

وی بیان کرد: در مورد آقای اژه‌ای حرف زدن زیره به کرمان بردن است. ایشان از ۱۶ سالگی طلبگی را شروع کردند و در ادامه توسط شهید بزرگوار آیت الله قدوسی به کار قضایی جذب شدند. ایشان مسئولیت‌های مختلف داشته‌اند که اگر بخواهم بشمارم تعداد آن زیاد است. از دادستانی کل کشور تا وزارت اطلاعات که در همه جایگاه‌ها ایشان موفق بودند. ایشان دو ویژگی دارد، اولا قاطعیت و ویژگی دوم ایشان هم ساده زیستی ایشان است. من افتخار همسایگی ایشان را دارم و زندگی ایشان یک زندگی طلبگی ساده است.

وی یادآور شد: آقای محسنی اژه ای با وجود داشتن مسئولیت های مختلف از دادستانی کل کشور تا وزارت اطلاعات به همان روش طلبگی در مسجد محل در صف نماز جماعت می ایستادند و گاهی منبر هم می رفتند. آینده خوبی را برای قوه قضاییه در زمان تصدی آقای محسنی اژه ای انتظار دارم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری را قرائت کرد.

بنابراین گزارش، دهم تیر ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار