دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تعویق احیای برجام به دلیل انتخابات ایران؟
میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در گفتگوهای احیای برجام اعلام کرد که این توافق برخلاف آنچه انتظار می رفت، تا 24 تیر احیا نمی شود. او نوشت: وقفه در مذاکرات احیای برجام طولانی تر از آنچه انتظار می رفت شده است. وی افزود: مشخص است که به دلیل انتخابات اخیر، ایران زمان بیشتری نیاز دارد. اولیانوف اضافه کرد: بنابراین محاسبات درمورد احیای برجام در ششمین سالگرد توافق یعنی 24 تیر برآورده نشد.

خاموشی‌های گسترده در راه است؟
سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل گرمای هوا، احتمالا مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور خواهد کرد. مصطفی رجبی مشهدی دیروز با بیان این که سه روز بسیار گرم را پیش رو داریم درخصوص دلایل خاموشی‌های خارج از برنامه نیز افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی بکار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار بکار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند. او تصریح کرد: در صورتی که رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده‌ای در کشور خواهیم بود.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۱۴ تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد که ۱۵۷ بیمار کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی ۱۶هزار و ۲۵ بیمار جدید نیز شناسایی شدند.

راهکار نماینده اصولگرا: تحریم‌ها را تحمل کنیم
محمود احمدی‌بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تمدید مهلت آژانس مسخره بازی بوده و با تمدید آن خاصیتش از دست می‌رود، و اینکه ما برای این قصه راهی نداریم جز اینکه روی پای خودمان بایستیم؛ یادآور شد: مرحوم گاندی چگونه زندگی کرد؟ ما هم باید همینطور باشیم، اگر به سمت زندگی برویم که به خودمان متکی باشیم (با هزاران سختی که دارد) و تحریم‌ها را تحمل کنیم، می‌توانیم.

یک نماینده: اولویت امروز جامعه واکسیناسیون نیست
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه کشورهای جهان نشان می‌دهد که واکسیناسیون چندان مؤثر نبوده و اولویت امروز جامعه نباید واکسیناسیون باشد، بلکه اولویت اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تاثیر واکسن برکت بر کرونای دلتا آزمایش نشده
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: واکسن کووایران برکت بر روی سویه آفریقایی جنوبی موثر بوده است، اما دلتای هندی قدرت وحشیانه‌ای دارد و نمی‌توان ویروس را کشت کرد به همین دلیل هنوز نتوانسته ایم آزمایشاتی روی آن انجام دهیم.

رئیس دفتر رهبری: ۲۸ خرداد آب از آب تکان نخورد
محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در این انتخابات حتی دشمنان حیرت کردند که مردم چنین به نظام و‌ رهبر پایبند هستند. به مردم، حضرت آقا و دست اندرکاران این انتخابات تبریک می گویم.برخی انتظار داشتند پس از انتخابات حوادثی پیش بیاید اما آب از آب تکان نخورد.از میان کاندیداها آقای رییسی بالاترین رای را آورد، شخصیت آقای رییسی برای همه ما روشن است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار