دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اعلام غیرممکن بودن افزایش تولید برق
جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت: افزایش تولید برق تقریباً غیرممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند. همچنین وضعیت سدها مهم است. به ویژه که پیش‌بینی می‌شود که در پاییز امسال وضعیت بارندگی خوب نباشد. باید با دقت به آب شرب مردم توجه کرد که با مشکل روبرو نشود. آنها از مسائلی است که دولتها باید در آن دقت داشته باشند. حجم تولید و سقف آن مشخص است مصرف در حال افزایش است و باید تلاش کرد تا جایی که مقدور است مصرف کاهش پیدا کند.

درخواست خواهر بابک خرمدین درباره یک مستند
خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهایی درباره تولید مستندی درباره برادرش، از رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد درخواست کرد پروانه ساخت مستند «پدرکشتگی» باطل شود. آذر (آزیتا) خرمدین نوشته است: سازندگان حتی به خودشان زحمت نداده‌اند با من یا برادرم تماس بگیرند و اطلاعی بدهند و اجازه یا رضایت‌مان را جویا شوند.

تجهیز بالگردهای سپاه به موشک نقطه‌زن جدید
جدیدترین سلاح بالگردهای تهاجمی نیروی زمینی سپاه تحت عنوان قائم ۱۱۴ صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ تیرماه) در آیین الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه، رونمایی شد. قائم ۱۱۴ موشک ضدزره با برد ۱۰ کیلومتر است که با برخورداری از انواع جستجوگرهای حرارتی، تلویزیونی و لیزری قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را دارد. وزن این موشک ۵۰ کیلوگرم و وزن سرجنگی آن ۱۵ کیلوگرم است.

روحانی: از ١٢ مرداد بعضی‌ که انتقادهای غیرمنصفانه می‌کردند بیکار خواهند شد
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امیدواریم از 12 مرداد به بعد هماهنگی کاملی بین سه قوه کشور ایجاد شود و با هماهنگی های لازم، وضع بهتر شود، گفت: متاسفانه دولت مانند مرغی است که در عروسی و عزا سربریده می شود. او توضیح داد: در داخل برخی مشکلات است که می‌شود حل و فصل کرد اگر همه با هم هماهنگ باشند و دستگاه قانون‌گذاری، دولت، همه با هم باشند، آن مشکلات از بین می‌رود. ان‌شاء الله امیدواریم از ۱۲ مرداد به آن طرف، هماهنگی کاملی بین سه قوه بوجود بیاید، البته بعضی‌ها از شغل‌شان می‌افتند و بیکار می‌شوند، دیگر انتقاد‌های عجیب و غریب و غیرمنصفانه آن‌ها تعطیل می‌شود. اما در عین حال یک هماهنگی است. به قول معروف از یک تفکر، جناح و فکر، ان‌شاء الله امیدواریم وضع بهتر شود.

مجموع واکسن خارجی و داخلی هم جوابگو نیست
جلیل میرمحمدی میبدی نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری در سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: ۱۲۰ میلیون دز واکسن مورد نیاز کشور است که مجموع واکسن خارجی و داخلی هم جوابگوی تامین این تعداد دز نیست.

اجلاس گفتگوهای بین‌الافغانی در تهران
اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیتهای عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان صبح امروز چهارشنبه شانزدهم تیرماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در افتتاحیه این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی های بسیاری شده است خاطر نشان ساخت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ژاپن پس از روی کار آمدن دولت رئیسی، به ایران سفر می‌کند
یک شبکه ژاپنی در گزارشی از سفر احتمالی وزیر امور خارجه ژاپن به ایران برای دیدار با مقامات ارشد دولت جدید ایران خبر داده و به موضوعاتی پرداخت که انتظار می رود در این گفت‌وگوها به آن‌ها پرداخته شود. موتگی قرار است در دیدار با وزیر امور خارجه جدید ایران و دیگر شخصیت‌ها در دولت رئیسی، از آن‌ها بخواهد نقشی سازنده در تلاش برای کاهش تنش‌ها و برقراری ثبات در خاورمیانه داشته باشند.

واکنش یک نماینده به اعتراضات مردمی  به قطعی برق
محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قطعی برق این روزهای کشور و مشکلاتی که این موضوع برای مردم ایجاد کرده است، گفت: این مردم نباید پس از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی تاوان بی کفایتی برخی مسئولان را بپردازند، اگرچه مردم ما این نجابت و بزرگواری را دارند که در اعتراض های خود نسبت به این موضوع آرامش خود را حفظ می‌کنند، چون به خوبی می‌دانند دشمنان منتظر نشسته اند تا به هر بهانه ای به کشور ما آسیب وارد کنند.

پیشرفت در مذاکرات مربوط به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان اینکه رایزنی ها درخصوص آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران به صورت مجزا از مذاکرات وین دنبال می شود، خاطرنشان کرد: به تازگی پبشرفت هایی در این زمینه داشته ایم.

خاموشی بدون برنامه در بخش خانگی ممنوع شد
وزیر نیرو با حضور در ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰ دستور داد که از این پس اعمال خاموشی بدون برنامه در بخش خانگی ممنوع است.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت ۱۶ تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۷هزار و ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۶۶ بیمار نیز جان باختند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار