دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آمار فوق العاده درباره تاثیر واکسن بر مرگ و میر کرونا
راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: داده‌های اولیه چندین ایالت نشان می‌دهد که ۹۹.۵ درصد مرگ‌ومیرهای اخیر در اثر ویروس کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند و می‌توان از طریق واکسن از مرگ‌ومیر مبتلایان جلوگیری کرد.

توضیح بهروز وثوقی درباره احتمال بازگشتش به ایران
پس از انتشار خبرهایی مبنی بر برگشت بهروز وثوقی به ایران او با انتشار تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: در این زمان که فضا‌های مجازی و برخی از رسانه‌ها پر از شایعه پراکنی در مورد اینجانب “بهروز وثوقی میخواهد به ایران باز گردد”، باطلاع همه مردم شریف بویژه انانکه بمن ارادتی دارند میرسانم همانطوریکه میدانید من با تمام وجودم بقدر استطاعت و قابلیت در دوران جوانیم آنچه در چنته داشتم تقدیم شما هموطنان نمودم، زیرا معتقدم که ابراز هنر در کیفیت است نه در کمیت واینک که بیشتر از نیمی از عمر گرانقدرم در غربت غریب گذشته است و اکنون در کلان سنی خود هستم و با توجه به همه عشقی که بوطن و مردمان زادگاهم دارم، این مهم را بدست تقدیر میسپارم تا یار که را خواهد و میل اش بچه باشد. باتقدیم ارادت به همه مردمان وطنم ودر آخر فدای شما هموطنان نازنینم.

۱۴۳ شهر قرمز شدند
بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستانهای در وضعیت قرمز کرونا به ۱۴۳ شهر افزایش یافت.  ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار خواهند داشت. همچنین هیچ شهرستان آبی در کشور وجود ندارد.

«رقابت بچه گانه واکسن های داخلی»
محقق اصلی تیم تولید واکسن کوو ایران برکت در واکنش به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه به این واکسن بیش از سایر واکسن‌های داخلی اهمیت داده شده است، عنوان کرد: گفت: من واقعا متاسفم که در شرایطی که ۸۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند و این در حالی است که میزان پوشش واکسیناسیون در کشور پایین است و ما باید با تولید هر چه بیشتر واکسن این موضوع را جبران کنیم، عده‌ای برای هم زیر پا می‌گیرند و من نمی‌دانم این بد اخلاقی‌ها تا کی می‌خواهد ادامه پیدا کند؟! مینو محرز با اشاره به اینکه هم اکنون کشور ما از لحاظ واکسیناسیون از بسیاری از کشور‌های دیگر عقب‌تر است، متذکر شد: ما همه باید برای انجام واکسیناسیون عمومی به هم کمک کنیم و این بد اخلاقی‌ها چیست که همه در حال خراب کردن همدیگر هستند؟! همه باید دست در دست هم دهیم و هر چه زودتر واکسن‌های داخلی را تولید نماییم تا همه مردم کشور واکسینه شوند.

گذرگاه اسلام‌قلعه در مرز ایران به دست طالبان افتاد
خبرگزاری ها به نقل از مقام های دولتی افغانستان که نخواسته اند نامشان فاش شود گزارش می دهند که طالبان کنترل گذرگاه مهم مرزی اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان را به دست گرفته است.

طالبان: بر ۸۵ درصد خاک افغانستان مسلط شده ایم
گروه طالبان روز جمعه اعلام کرد که در پی پیشروی‌های نظامی اخیر اکنون به بیش از ۸۵ درصد از خاک افغانستان مسلط شده است. طالبان پیش‌تر از تصرف بیش از دو سوم مناطق مرزی افغانستان با تاجیکستان و نیز اشغال مهم‌ترین ایستگاه مرزی این کشور با ایران خبر داده بود. «شهاب الدین دیلاوار» سخنگوی هیأت طالبان که در مسکو به سر می‌برد، در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است. او گفته است که فقط کابل و مناطق اطراف آن در اختیار طالبان نیست.

پول ندادیم؛ ترکمنستان جلوی هواپیمای ایرانی را گرفت
۱۷۰ مسافر پرواز تهران-تاشکند هواپیمایی زاگرس به دلیل ممانعت ترکمنستان از عبور این هواپیما از فضای این کشور، در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد سرگردان شدند. یکی از مسافران گفت علت این اتفاق بنا به اظهارات مسئولان و خلبان هواپیما، پرداخت نشدن حق پرواز عبوری پرواز‌های قبلی به ترکمنستان است.

تکذیب اقامت اردکانیان در هتل و زندگی خانواده او در خارج از کشور
روابط عمومی وزارت نیرو به دنبال انتشار شایعاتی در روزهای اخیر مبنی بر اقامت وزیر نیرو در هتل و اقامت خانواده او در خارج از کشور توضیح داد: رضا اردکانیان هرگز حتی برای یک شب در هیچ یک از ۲ شعبه هتل اسپیناس اقامت نداشته و همراه خانواده در منزل شخصی در تهران سکونت دارند. همچنین هرگونه مالکیت یا سهام‌داری ایشان در شرکت‌های خصوصی صحیح نبوده و از اساس تکذیب می‌گردد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۸ تیر ۱۶ هزار و ۵۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۵۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۲۲ نفر رسید. همچنین ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

طالبان وارد قندهار شد
شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که نیرو‌های طالبان وارد قندهار، دومین شهر بزرگ افغانستان شده اند. طلوع نیوز افغانستان هم به نقل از منابع امنیتی تأکید کرد که شبه نظامیان طالبان به منطقه هفتم حمله و دو ایست بازرسی را تصرف کردند. آژانس روسی «نووستی» هم به نقل از یک منبع آگاه با تأیید ورود نیروهای طالبان به شهر قندهار به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در نتیجه درگیری‌هایی که بین عناصر جنبش و نیروهای دولتی در مجاورت زندان مرکزی رخ داده اشاره کرد. در همین حال، روح الله خان‌زاده والی ولایت قندهار اعلام کرد که اوضاع امنیتی در این شهر تحت کنترل است و شبه نظامیان طالبان در حال عقب نشینی هستند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار