دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

هشدار درباره احتمال حملات سایبری
وزیر ارتباطات از مشاهده تحرکات جدید توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات باج‌افزاری خبر داد. «محمدجواد آذری جهرمی» گفت: مجددا هشدار اردیبهشت ۹۷ در مورد حملات باج‌افزاری با سو استفاده از درگاه مدیریتی iLo سرورهای HP را یادآوری می‌کنیم.  کمی بعد سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.mrud.ir و حتی سایت ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن و مسکن ملی به نشانی tem.mrud.ir از دسترس خارج شد. یک روز قبل نیز سایت راه آهن دچار اختلال شده بود.

آمریکا درباره تبادل زندانیان با ایران: توافق کامل آری، ناقص نه
نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفته دولت این کشور آنچه به گفته او «توافق ناقص» خوانده شده را برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران نخواهد پذیرفت. رابرت مالی گفت: «من در دولت اوباما روی این موضوع کار کردیم. آن موقع توانستیم برخی از شهروندانی را که ناعادلانه زندانی شده بودند آزاد کنیم ولی نتوانستیم این کار را برای همه زندانی‌ها انجام دهیم.» او درباره افرادی که دولت آمریکا قصد دارد آنها را آزاد کند گفت: «ما می‌گوییم همه آنها باید به وطن برگردند. نمی‌خواهیم توافق ناقص کنیم. نمی‌خواهیم این بار هم برخی‌ها را از قلم بیندازیم. میدانم دفعه قبل چقدر رنج‌آور بود و نمی‌خواهم تاریخ تکرار شود.»

چراغ سبز طالبان به چین
سخنگوی گروه طالبان گفت که این گروه از سرمایه گذاری چین در بازسازی افغانستان استقبال می‌کند و ایمنی سرمایه‌گذاران و کارگران را تضمین خواهد کرد.

واکسیناسیون ۶۸ ساله ها از دوشنبه

سخنگوی ستاد کرونا گفت: از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا، از دوشنبه شروع خواهد شد. رییسی تاکید کرد: البته از مردم خواهش می کنیم افرادی به مراکز مراجعه کنند که پیامک برای آنها ارسال شده است و بدون فراخوان حضور پیدا کنند؛ چراکه قاعدتا تجمع ایجاد می‌شود.

ادامه ابهامات درباره صدای مهیب در تهران
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره انفجار بامداد دیروز در پارک ملت گفت: این حادثه موضوع خاصی نبود و فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد. وی با بیان اینکه بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب یا دچار حریق نشده است، گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزئیات حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید. سردار هداوند تصریح کرد: کار رسانه‌های ضد انقلاب همین جوسازی‌هاست و باید بگویم که پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت. آتش نشانی هم اعلام کرد که نیروخایش تا ساعت 3 و نیم بامداد در محل حضور داشتند اما حریق یا حادثه ای پیدا نکردند.


تکذیب خرابکاری در حوزه برق و بازداشت سه نفر
رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور ادعای بازداشت سه نفر به خاطر خرابکاری در صنعت برق را تکذیب کرد. او ادامه داد: بخش امنیتی و نظارتی مراقبت های لازم را در این زمینه دارند. او تاکید کرد: هیچ مرجع امنیتی تاکنون موضوع خرابکاری در حوزه برق را تایید نکرده است. رجبی مشهدی تاکید کرد: در اغلب کشورها بحث حملات سایبری وجود دارد؛ ما هم پیش‌بینی های لازم در حوزه تهاجمات سایبری را کرده ایم و شرایط هم فعلا پایدار است.

وعده واکسینه کردن ۵۰۰ هزار نفر در هر روز
رییس جمهوری با تاکید بر عدم تسامح و تعلل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: این آمادگی وجود دارد که روزانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند. روحانی گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند تا زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در کشور قطع شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
روز ۱۹ تیر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵۱ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسید.


افزایش حیرت آور سفر ایرانی ها به ارمنستان برای تزریق واکسن
یکی از مسافران ایرانی در مرز ارمنستان با بیان اینکه ازدحام مسافران در مرز بین ایران و ارمنستان بسیار افزایش یافته، گفت: آنقدر صف مسافران بر روی پل ورودی کشور ارمنستان طولانی و ازدحام زیاد است که چند مسافر به دلیل گرما و انتظار برای انجام تست پی سی آر بیهوش شدند و از این رو ارمنستان چند دستگاه آمبولانس در این نقطه مرزی مستقر کرده‌است. در همین رابطه روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه در حال حاضر مرز ارمنستان برای ایرانی‌ها متوقف نیست و پذیرش انجام می‌شود، گفت: به یکباره ورود مسافران به مرز ایران و ارمنستان افزایش یافته به طوری که در 48 ساعت گذشته حدود 1800 ایرانی با ورود به مرز نوردوز تقاضای سفر به ارمنستان را داشتند.

توافق کره‌جنوبی و آمریکا درباره دارایی‌های ایران
وزرای دارایی آمریکا و کره جنوبی توافق کردند درخصوص دارایی های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار