دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش:
حذف و رویش مشاغل در انقلاب صنعتی4
مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: انقلاب صنعتی4 یادآور این است که بسیاری از مشاغل فعلی حذف و مشاغل جدید ایجاد می‌شود و باتوجه به اینکه توجه به رشته‌های مهارتی و یا بهار مهارتی در کشور شکل گرفته است؛ باید مشاغل جدید را جستجو کنیم تا همواره به‌روز و آماده تغییرات باشیم.

حذف و رویش مشاغل در انقلاب صنعتی4/ آماده تغییرات کسب و کار باشیم/ شکل‌گیری بهار مهارتی در کشور

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیدمصطفی آذرکیش عصر امروز در جشنواره کارآفرینان آینده ویژه هنرجویان هنرستان‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: اکنون در انقلاب صنعتی 4 قرار داریم و در شرایطی که باید به فرزندان خود یاد بدهیم که چگونه برای مقابله با تغییرات در این عصر آماده شوند و اینکه فرصت‌ها و تهدیدها کدامند؟

وی افزود: در شرایطی که پیش رو داریم، بسیاری از مشاغل حذف و مشاغل نو پدید می‌آید؛ خلاقیت و ایده جدید می‌تواند مشکلات را حل و دانش‌آموزان را با تغییرات موجود سازگار کند.

مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: با کمک دستگاه‌های دولتی واقعیت‌ها را به دانش‌آموزان منتقل و آمادگی تغییر را در آنها ایجاد کنیم.

این مسئول با تاکید بر کار تیمی تصریح کرد: این کار را باید بنا به دو دلیل شامل تعدد مشاغل و تغییرات سریع تکنولوژی مدنظر داشته باشیم.

آذرکیش با اشاره به سال رونق تولید اظهار داشت: کارآفرینی و رونق تولید مکمل یکدیگر هستند و کارآفرینی عامل تغییر در تکنولوژی(به‌روز شدن آن) و تمام محتواهای فعلی است، عامل خروج از اقتصاد تک‌محصولی و توسعه بخش خصوصی است.

وی تاکید دارد که باید واقعیت‌های آینده را به فرزندان خود منتقل کنیم، فناوری‌های خود را بشناسانیم، جستجوهای بزرگترها و معلمان باید در این باشد که در آینده چه مشاغلی از بین خواهند رفت و چه مشاغلی جایگزین خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش معتقد است که بهار مهارتی در کشور شکل گرفته، و وقت آن است که فرهنگ کارآفرینی را توسعه بدهیم و محیط‌های یادگیری مناسبی را برای تحقق این مهم ایجاد کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با تبریک هفته و روز معلم، گریزی به مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری زد و ایشان را الگوی تمام‌عیاری برای جویندگان علم و دانش در هر مقطعی، توصیف کرد که رفتار و منش ایشان نشان از عظمت روح بلند و عرفانی داشته است.

اخبار مازندران

 انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار