دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران:
فضای مناسب مهارت‌آموزی در مازندران
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه زیرساخت‌ها نقش مهمی در کارآفرینی دارند، گفت: مازندران فضای مناسب و سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی برای علاقمندان به رشته‌های فنی و کاردانش ایجاد کرده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امیر حیاتی عصر امروز در جشنواره کارآفرینان آینده ویژه هنرجویان هنرستان‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد: کارآفرینی یک واژه قابل اعتماد و یک تلاش و حرکت مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز است، یک کارآفرین پیش از همه باید یک فرد بادانش و مهارت باشد.

وی با اشاره به فعالیت‎های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: سیاست این دانشگاه، گام برداشتن در جهت توسعه کیفی مهارت‌آفرینی و کارآفرینی است که خروجی آن فارغ‌التحصیلانی است که وارد بازار کسب و کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد: فرآیند مهارت‌آموزی باید به لایه متوسطه آموزش و پرورش سوق داده شود، در صورت گرایش دانشجویان و دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی، آنها پس از فارغ‌التحصیلی مشکلی نخواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: البته در این مسیر، با کمک آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان ورودی به مقطع دوم متوسطه به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم سهم 40 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود 50 درصد برسد.

حیاتی اظهار داشت: دانشگاه‌هایی ماندگار هستند که در آن، دانشجوها مهارت مناسبی برای ورود به بازار کار پیدا کنند و فارغ‌التحصیلانِ بیکار نباشند.

وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه‌های خوبی بین آموزش و پرورش، دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده است، افزود: زیرساخت‌ها نقش مهمی در کارآفرینی دارند و دانشگاه‌ها و هنرستان‌های فنی و مهارتی این بستر را فراهم کرده‌اند، در مازندران فضای مناسب و سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی برای علاقمندان به رشته‌های فنی و کاردانش ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به این نکته نیز اشاره کرد که  بسیاری از دانشگاه‌ها ممکن است برند باشند اما حتی از حداقل زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی و مهارتی برخوردار نیستند، این در حالی است که دانشگاه‌های فنی و علمی کاربردی از این تجهیزات برخوردارند.

حیاتی در پایان گفت: به دنبال افزایش رشته‌ها و بطور طبیعی رشته‌های جدید براساس فضای کسب و کار جدید هستیم.

 

اخبار مازندران

 انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
«اگر در انتخابات شرکت می کنید»، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که به چه کسی رأی خواهید داد؟
سعید جلیلی
محسن رضایی
سید ابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
محسن مهرعلیزاده
عبدالناصر همتی
آخرین اخبار