دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران:
فضای مناسب مهارت‌آموزی در مازندران
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه زیرساخت‌ها نقش مهمی در کارآفرینی دارند، گفت: مازندران فضای مناسب و سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی برای علاقمندان به رشته‌های فنی و کاردانش ایجاد کرده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امیر حیاتی عصر امروز در جشنواره کارآفرینان آینده ویژه هنرجویان هنرستان‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد: کارآفرینی یک واژه قابل اعتماد و یک تلاش و حرکت مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز است، یک کارآفرین پیش از همه باید یک فرد بادانش و مهارت باشد.

وی با اشاره به فعالیت‎های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: سیاست این دانشگاه، گام برداشتن در جهت توسعه کیفی مهارت‌آفرینی و کارآفرینی است که خروجی آن فارغ‌التحصیلانی است که وارد بازار کسب و کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد: فرآیند مهارت‌آموزی باید به لایه متوسطه آموزش و پرورش سوق داده شود، در صورت گرایش دانشجویان و دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی، آنها پس از فارغ‌التحصیلی مشکلی نخواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: البته در این مسیر، با کمک آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان ورودی به مقطع دوم متوسطه به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم سهم 40 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود 50 درصد برسد.

حیاتی اظهار داشت: دانشگاه‌هایی ماندگار هستند که در آن، دانشجوها مهارت مناسبی برای ورود به بازار کار پیدا کنند و فارغ‌التحصیلانِ بیکار نباشند.

وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه‌های خوبی بین آموزش و پرورش، دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده است، افزود: زیرساخت‌ها نقش مهمی در کارآفرینی دارند و دانشگاه‌ها و هنرستان‌های فنی و مهارتی این بستر را فراهم کرده‌اند، در مازندران فضای مناسب و سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی برای علاقمندان به رشته‌های فنی و کاردانش ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به این نکته نیز اشاره کرد که  بسیاری از دانشگاه‌ها ممکن است برند باشند اما حتی از حداقل زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی و مهارتی برخوردار نیستند، این در حالی است که دانشگاه‌های فنی و علمی کاربردی از این تجهیزات برخوردارند.

حیاتی در پایان گفت: به دنبال افزایش رشته‌ها و بطور طبیعی رشته‌های جدید براساس فضای کسب و کار جدید هستیم.

 

اخبار مازندران

 انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها