دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی منتفی نشده و تاکنون به نتیجه هم نرسیده است.

به گزارش آوای خزر، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی منتفی نشده و تاکنون به نتیجه هم نرسیده است.  

وی ادامه داد: این طرح موافقان و مخالفانی دارد، ولی هنوز در کمیسیون اقتصادی به جمع بندی برای رای گیری نرسیده است. ۳ هفته پیش جلسه‌ای با نمایندگان بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.  

بانک مرکزی موافق لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی

مرحبا درباره موضع بانک مرکزی در این رابطه خاطر نشان کرد: بانک مرکزی موافق طرح حذف ۴ صفر از پول ملی بود، ولی در این جلسه اعضای از مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگانی از سایر ارگان‌های نیز حضور داشتند که برخی از این نمایندگان مخالف این طرح بودند.  

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه این طرح در حال بررسی در کمیسیون اقتصاد و مرکز پژوهش‌هاست اضافه کرد: این طرح مسیر سختی را پیش رو دارد تا به جمع بندی برسد، ولی با سرعت در حال بررسی آن هستیم.

برداشته شدن ۴ صفر از پول ملی تاثیری در کنترل تورم ندارد

مرحبا در ادامه بیان کرد: اجماع کلی روی این مسئله است که با توجه به تورمی که در کشور داریم، برداشته شدن ۴ صفر از پول ملی تاثیری در کنترل تورم ندارد که موضوعی کاملا درست است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: فایده این طرح این است که مبادلات را آسان می‌کند، ولی با تورمی که داریم ۲ تا ۳ سال آینده پول ما ارزش خودش را از دست می‌دهد و باز هم مجبور هستیم که پول چاپ کنیم.

مرحبا در ادامه با بیان اینکه با اجرای این طرح موافق هستم توضیح داد: درباره تغییر واحد پولی باید گفت که یک واحد دو گانه به نام ریال که در مناسبات رسمی استفاده می‌شود و یک واحد تومان را داریم. این دو گانگی و اینکه یک صفر اضافه می‌کنیم، ولی کمتر می‌خوانیم، خیلی وقت‌ها در برخی مراکز گرفتاری ایجاد می‌کند. در این وضعیت حسابداری بسیار دشوار است. حذف چهار صفر از پول ملی فقط بار روانی استفاده از اسکناس‌های درشت را کم می‌کند و حسابداری و بانکداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.

استدلال مخالفان این است که چاپ اسکناس‌های جدید برای ما هزینه‌بر است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: استدلال مخالفان این است که چاپ اسکناس‌های جدید برای ما هزینه بر است البته این هزینه هم خیلی نیست. حذف چهار صفر و یگانه شدن واحد پول نهایتا طرح‌هایی مثبت است. افت این طرح تورمی است که در کشور با آن رو به رو هستیم. کشور‌های زیادی این اقدام را انجام داده اند که برخی از آن‌ها مجبور شده اند به دلیل تورم بار دیگر پول درشت چاپ کنند و برخی دیگر توانسته اند این وضعیت را کنترل کنند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: