دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودرو‌های افسانه‌ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند.
به گزارش آوای خزر، از روزی که  صنعت خودرو  تا به امروز به وجود آمده، صد‌ها خودرو در موفقیت شگفت انگیز آن نقش داشته اند. همه آن‌ها باعث ارتقای این صنعت شدند و اکنون یکی از موفق‌ترین بخش‌های صنعتی در تمام کشورها شده است.

در این گزارش اتومبیل‌هایی وجود دارند که جزو خودروهای افسانه ای به حساب می‌آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به ۱۰ ماشین با تولید طولانی که مشعل‌های ظهور صنعت در جهان هستند.
 
Hindustan Ambassador

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس

این همان اتومبیلی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را فراموش کند. غیرممکن است که شخصی خاطره ای با این خودرو افسانه ای نداشته باشد. Hindustan Ambassador حدود ۵۶ سال در مرحله تولید بود. این اتومبیل در سال ۱۹۵۸ در جاده‌ها دیده می شد و با پایان یافتن تولید شرکت، تولید این خودرو در سال ۲۰۱۴ پایان یافت.
 
Premier Padmini

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
Premier Padmini خودروی بعدی است که به عنوان ماشین افسانه ای در نظر گرفته می‌شود. این خودرو رقیبی برای Hindustan Ambassador محبوب بود. برای کسانی که نمی‌دانند، این خودرو در ابتدا با نام فیات ۱۱۰۰ شناخته می شد؛ در نسل‌های خود، بسیار تغییر نام داد که در انتها به Padmini ختم شد. در سال ۱۹۶۴، این ماشین تولید شد و تا سال ۲۰۰۰ در حال تولید بود. پس از ۳۶ سال، این ماشین اکنون در حال استراحت است و از دوران بازنشستگی خود لذت می‌برد.
 
ماروتی Omni

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس

Maruti Omni اتومبیلی که نه به خاطر اسم، بلکه به خاطر کار‌هایی که در آن استفاده شده، مشهور است. Maruti Omni در سال ۱۹۸۴ با نام ساده Van وارد بازار شد و بعداً به نام فعلی تغییر نام یافت. Van با حمل ۵-۸ نفر به کمترین هزینه ممکن به مقصد، مشهور بود. Omni قبل از توقف در سال  ۲۰۱۹ خودرویی محبوب بود و بعد از 35 سال توقف تولید داشت.
 
ماروتی Gypsy

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
ماروتی Gypsy در سال ۱۹۸۵ به بازار آمد و بلافاصله به یکی از اولین وسایل نقلیه ۴X۴ تبدیل شد. ماروتی Gypsy ترکیبی کامل از پیکربندی موتور و جعبه دنده بود. ماروتی Gypsy نیز به عنوان ماشین رالی محسوب می‌شود. متاسفانه، در سال ۲۰۱۹ ماروتی Gypsy از تولید خارج شد، اما ۳۴ سال بر جاده ها حکومت کرد.
 
ماروتی ۸۰۰

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
فراموش کردن اتومبیلی که تصویر ماروتی سوزوکی را تثبیت کرده غیر ممکن است. ماروتی ۸۰۰ یکی از اتومبیل‌هایی است که همه قشری آن را خریداری کرده اند. این خودرو در سال ۱۹۸۶ وارد بازار شد و مورد توجه قرار گرفت. زمانی فقط ۸۰۰ دستگاه در جاده‌ها مشاهده می‌شد که به ۸۰۰ سال سفید تبدیل می‌شد. این هنوز هم اتومبیل wannabe برای تمام اتومبیل‌هایی است که در حال حاضر در جاده‌ها هستند. ۸۰۰ در سال ۲۰۱۴ در ابدیت گم شد و از دوره ۲۸ ساله خود لذت برد.
 
تاتا سومو

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
تاتا سومو (Tata Sumo) خودرویی است که از سال ۱۹۹۴–تاکنون توسط شرکت هندی تاتا موتورز در هند تولید شده‌ است. تاتا سومو سخت‌ترین خودرویی است که تولید شده است؛ این خودرو در زمان تولید جزو خودروهای لوکس به شمار می رفت که تولید آن در سال ۲۰۱۹ متوقف شد.   این اتومبیل همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه نیرومند نظامی در خدمت ملت بود.
 
تاتا Safari

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
خودرویی که روند ساخت شاسی بلندها را آغاز کرد، تاتا سافاری در سال ۱۹۹۸ بود. اما قبل از سال ۲۰۰۰ بود که این خودرو مشهور شد و مردم شروع به خرید SUV سرسخت کردند. این اتومبیل جذابیت بزرگ، توانایی خوبی در آفرود داشت و در تجمع‌های خود مورد علاقه سیاستمداران بود. علاوه بر این، زمانی بود که تقریباً در هر خانه‌ای یک سافاری وجود داشت. این خودرو در سال ۲۰۱۹ متوقف شد تا پس از بروزرسانی موتور BS۶ دوباره راه اندازی شود.
 
تاتا Indica

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
در سال ۱۹۹۸ تاتا ایندیکا در نمایشگاه خودرو به نمایش درآمد. ایندیکا اولین خودرویی بود که پس از طراحی از شرکت ایتالیایی I.DE.A ساخته شد. ایندیکا از داخل جادار بود و ماشین ایده آل برای تاکسی بود. این خودرو با بنزین و موتور دیزلی همراه بود. در سال ۲۰۱۸ بود که تاتا به تولید پایان داد.
 
ماهیندرا بولرو

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
وقتی صحبت از رقیب سومو می‌شود، Bolero اولین نامی است که در ذهن ظاهر می‌شود. مانند سومو، این ماشین در مناطق تپه‌ای نیز جابجا کننده مردم بود. شخصی به دنبال یک ماشین قوی برای جابجایی مردم با راحتی مناسب Bolero بود. این ماهیندرا هنوز از ۲۰ سال تصدی خود و شمارش لذت می‌برد.
 
ماروتی Versa / EecoMPV

۱۰ خودروی افسانه‌ای جهان را بشناسید +عکس
 
ماروتی Versa در سال ۲۰۰۱ با نام Versa وارد بازار‌ شد و بعداً در سال ۲۰۱۰ تولید مجدد با نام Eeco متوقف شد. این خودرو پس از BS۶ Eeco هنوز در حال تولید است.
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار