دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک منشوری است و باید برای برنامه ۵ ساله در سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و تصمیمات در قوای ۳ گانه نیز ملموس باشد.
به گزارش آوای خزر عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت هر کشوری که بر مبنای آرمان، ایدئولوژی و اعتقادی اداره شود یعنی برای حاکمیت یک سرفصل اعتقادی به هر مسلکی که باشد، باید دارای برنامه و آینده‌نگری باشد؛ آینده هر کشوری به تجارب گذشته آن کشور وابسته است و تدوین راه کار آینده شامل چشم انداز و برنامه‌های 5 ساله و سایر مواردی است که رهبران آن نظام، آنها را تدوین می‌کنند.

بیانیه گام دوم، منشوری برای برنامه 5 ساله در سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و تصمیمات در قوای 3 گانه است.

* نظام اسلامی خوشایند استکبار نیست

نماینده مردم آمل در مجلس افزود: در 40سال گذشته انقلاب شرایط ایران بسیار متنوع بود و از آزمون‌های بسیاری عبور کرده بود. به دلیل اینکه مبنای نظام ایران اعتقادی بوده، تحریم‌های بسیاری را متحمل شده و بسیاری از کشورها از این مبنا ناراضی بودند و از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی خوششان نمی‌آمد  به ویژه برای استکبار و آنهایی که همیشه می‌خواستند به پایین دست‌ها دیکته کنند، نظام اسلامی خوشایند نبود لذا جمهوری اسلامی کارنامه‌های متعددی در این 40 سال دارد از 8 سال جنگ تحمیلی گرفته تا کودتاهایی که به شکست انجامید و مشکلات برون مرزی‌ها و اتفاقاتی که به جایی رسیده که ایران را از نظر علم و دانش هسته‌ای محروم کردند و این محرومیت را در سطح گسترده به شورای امنیت و شورای حکام برده و تصویب کردند که نمونه‌های آن تحریم‌های اتحادیه اروپا و تحریم‌های یک جانبه آمریکا است.

* چشم انداز آینده ایران بر اساس تجارب گذشته است

وی اظهار داشت: ایران در کنار این تجاربی که اتفاق افتاده باید چشم اندازی داشته باشد و اگر برای 40 سال آینده چشم انداز وجود دارد، برگرفته از تجارب گذشته و هزینه‌هایی است که تاکنون داده شده و باعث شده تا این کشور همچنان روی پای خود بایستد؛ این را ثابت کردیم که ایران به راه خود ادامه می‌دهد و آنچه که مردم تصمیم گرفتند، برای آن مصمم هستند، باید جلو روند و عقب نشینی یا توقف نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر از طرف مقام معظم رهبری تدوین و اعلام شده، یک منشوری برای همین امر است و باید برای برنامه 5 ساله در سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و تصمیمات در قوای 3 گانه نیز ملموس باشد تا مورد به مورد، نحوه اداره کشور را با آن تجارب خود نشان دهد و به منسه ظهور برساند.

یوسفیان ملا ادامه داد: به دلیل اینکه ایران کشوری دارای برنامه است، این برنامه اعلام شده و قطعا در برنامه 5 ساله، بودجه سالانه و تصمیماتی که گرفته می‌شود باید ناظر بر این برنامه باشد و چشم اندازی برای 40 سال آینده در این منشور مشخص شود.

* بیانیه گام دوم انقلاب باید در تصمیمات مجلس و دولت مد نظر قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: مجلس و دولت باید بیانیه گام دوم را به عنوان سرفصل، منشور و یک اصل قرار دهند. همانطور که 177 اصل قانون اساسی برای تدوین قوانین و تصمیمات اجرایی و قضایی اصل است و اصول قانون اساسی لازم‌الاجرا است، بیانیه گام دوم نیز باید تماما در تصمیمات مجلس و دولت مد نظر قرار گیرد و منطبق بر این منشور باشد که نه تنها مغایر آن نباشد بلکه در جهت این منشور تمام تصمیمات اتخاذ شود./

انتهای پیام/1000

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: