دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبرداد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به بیان طرح‌های مهم زیربنایی ابلاغی از سوی حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پرداخت که در سالجاری اجرایی خواهد شد و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اجرای 3 طرح زیربنایی حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در سال 98

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نشست تدوین و برنامه‌ریزی برنامه‌های کمیته بانوان و خانواده در سال 98 با حضور مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اداری استان مازندران به ریاست سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری صبح امروز در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به تدوین سند امور بانوان و خانواده که اخیرا توسط خانم ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی شده است، بیان کرد: درباره سه طرحی که از طرف معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سال 98 اجرایی خواهد شد؛ تصریح کرد: یکی از آنها طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی است که براساس تفاهمنامه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی خواهد بود.

قاسمی طوسی بیان کرد: طرح توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دومین طرح در سالجاری است که در قالب گروههای مشارکت محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و ذیل ماموریت‌هایی است که شورای اجتماعی کشور برعهده معاونت زنان قرار داده است.

وی سومین طرحی که در حوزه بانوان و خانواده طی سال 98 انجام می‌شود را «گفتگوی ملی خانواده» اعلام و اظهار داشت: انجمن جامعه‌شناسی ایران، گروه‌های علمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اداری استان در این طرح همراه امور بانوان و خانواده هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی و ورزش در جامعه گفت: ورزش محلات را با همکاری مجمع خیران سلامت استان پیگیری کردیم و با ادامه همکاری‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، همایش‌های ورزش‌محور و سلامت‌محور به مناسبت‌ای مختلف و پیاده‌روی‌های مستمر محلات برگزار خواهد شد.

این عضو شورای اداری از تدوین یک برنامه جامع در زمینه صنایع دستی استان گفت که با یکی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و صنایع دستی نیز نشست‌هایی برگزار شده است.

در این نشست، برخی از مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اداری استان مازندران به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود در طول سالجاری به مناسبت‌های مختلف پرداختند که ازجمله آنها شامل گرامیداشت سوم خرداد و ارتحال امام، عفاف و حجاب، دهه کرامت، هفته دولت، هفته دفاع مقدس، دهه فجر، هفته زن و روز تربیت‌بدنی و ورزش است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها