دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
روحانی در جلسه هیات دولت:
رئیس جمهور ایران گفت: امروز به 5 کشور حاضر در توافق برجام اعلام کردیم که ما طبق بندهای 26 و 36، 2 تعهد فروش را متوقف می کنیم و طرف مقابل 60 روز فرصت تصمیم‌گیری دارد اگر توافق حاصل نشد و ایران به 2 منافع خود یعنی نفت و بانک نرسید؛ گام دوم و در صورت عدم توافق در این مرحله، ایران گام سوم را نیز آغاز می‌کند.

به گزارش آوای خزر، سفیران کشورهای عضو برجام شامل روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و چین امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه حسن روحانی رییس جمهور توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد تا آنها به رعایت آنچه را که خود به امضا رساندند، ملزم شوند و در این میان حق مسلم ایران و کارگشایی در شرایط فعلی فروش نفت و مبادلات بانکی ایران صورت بگیرد.

حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت نیز با اشاره به تسلیم این نامه به سفرای 5 کشور باقیمانده در برجام اظهار داشت: ما در خصوص برجام، یکسال صبر و حوصله کردیم و به تعهدات خود پایبند بودیم.

* امروز روز پایان برجام نیست، روز گام جدید در برجام و طبق برجام و در چارچوب برجام است. ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم.

* بندهای 26 و 36 برجام به ما حق داده که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کرد؛ ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم و یک زمانبندی نیز برای آن مشخص شده است که از آن عبور کردیم.

* علیرغم اینکه اروپا و دوستان ما تاکید کردند که ما خروج آمریکا را به نحوی جبران می کنیم و به تعهدات خود عمل می کنیم اما امروز در مقام عمل، شاهد آن نبودیم.

* امروز طی نامه ای به سران 5 کشور اعلام کردیم که از 2 اقدام که تاکنون انجام می دادیم صرفنظر می کنیم که 2 فروش بوده است؛ یکی اینکه اگر مواد غنی شده ما بیش از 300 کیلوگرم می شد، مازاد آن را به کشوری می فروختیم و در عوض کیک زرد می گرفتیم که این، از امروز متوقف می شود.

* دوم اینکه اگر آب سنگین اراک از 130 تن تجاوز می کرد؛ اضافه آن را به کشوری می فروختیم، امروز این را هم متوقف می کنیم.

* البته این اعلام برای 60 روز است، به طرف مقابل(5 کشور) گفتیم که اگر در این مدت، آنها پای میز مذاکره بیایند و ما به منافع خودمان یعنی بانک و نفت دست پیدا کنیم؛ به نقطه اول برمی گردیم یعنی به شرایط 17 اردیبهشت 98.

* اگر در پایان به نتیجه نرسیدیم؛ 2 اقدام دیگر را آغاز خواهیم کرد؛ طبق توافق قرار بود که غنی سازی را در سطح 3.67 نگه داریم اما از این اقدام خودداری می کنیم و سطحی برای ما نیست.

* دوم اینکه راکتور آب سنگین اراک که بنا بود با مشارکت 5+1 در آن زمان نوسازی شود – و این در مسیر راه است و به نتیجه نهایی نرسید- بعد از 60 روز برای اراک هم تصمیم خواهیم گرفت و آن را تکمیل می کنیم.

* در این مرحله نیز اگر به نتیجه نرسیدیم، اقدام بعدی را خواهیم داشت و به 5 کشور اعلام کردیم اگر بخواهند از این اقدام ما بهانه جویی کنند و پرونده ما را به شورای امنیت برگردانند؛ با اقدام قاطع ایران مواجه می شوند.

* ما از برجام خارج نشدیم اما آن روی سکه برجام را نشان می دهیم، در بند های 26 و 36 برجام آمده است که در صورت تخلف طرف مقابل، شما می توانید تعهدات خود را در هر سطح بکاهید، امروز کاهش آن است نه خروج از آن.

* برجام نیاز به جراحی دارد و قرصهای مسکن یکساله کافی نبوده است، و این کاهش برای نجات است نه برای نابودی.

* ما همچنان مرد اعتدال و مرد صلح هستیم، ما آغازگر نقض برجام نبودیم، ما آغازگر هیچ جنگی نبودیم، ما تسلیم قلدری نبودیم و نخواهیم بود و پاسخ خواهیم داد؛ این فرهنگ ما، اسلام و راه پیامبر و ائمه و راه شهیدان ماست.

* پیام ما به 5 کشور این است که ما آماده مذاکره هستیم برای اجرای برجام، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه.

* ایران روی تعهدات خود است، ما میز مذاکره را ترک نکردیم و شما هم مرتب می گفتید ترک نمی کنید. آن قلدری که بنا بود میز مذاکره را به هم بزند؛ تا امروز ناموفق بود است.

* نمی شود برجامی باشد و هزینه آن را ما پرداخت کنیم، اگر برجام برای صلح و توسعه منطقه است؛ همه باید بهای آن را پرداخت کنند، شما می خواهید ظل و سایه آن باشد اما فقط ایران آن را رعایت کند. برجام یا برد - برد است یا باخت - باخت است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار