دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست،
نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله معارفه شد/ انتصاب رییس جدید پارک ملی پابند
نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله و همچنین رییس جدید اداره پارک ملی پابند امروز با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در این منطقه حفاظت‌شده برگزار شد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، امروز یک‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰، در مراسمی که در پناهگاه حیات وحش میانکاله صورت گرفت؛ نخستین رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله معارفه شد.

علی کلانه با سابقه حدود ۱۷ سال در محیط زیست بهشهر، پیش از این رییس اداره پارک ملی پابند بوده است. او در حکمی از سوی عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، از فردا ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰، به‌عنوان نخستین رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله فعالیت خود را آغاز می‌کند.

میانکاله با دو اکوسیستم آبی و خشکی در وسعت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار دارای عناوین بین‌المللی شامل منطقه حفاظت‌شده، پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره است.

نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله معارفه شد/ انتصاب رییس جدید پارک ملی پابند

علی کلانه(سمت راست تصویر) علیرضا یخکشی(سمت چپ تصویر) عکس: آزاده بابانژاد

این منطقه حفاظت‌شده سالانه در معرض مخاطرات زیادی است که در ۲۰ سال گذشته به اوج خود رسید؛ خشکسالی، دست‌اندازی‌های انسانی مانند رها کردن فاضلاب‌ها و پساب‌های صنعتی به سمت خلیج، آتش‌سوزی، کاهش منابع آبی (حق‌آبه تالاب)، افزایش ساخت و ساز‌ها و فعالیت‌های کشاورزی آب‌بر در مسیر رود‌ها و منابع آبی منتهی به تالاب، ازجمله تهدیدات میانکاله است.

علیرضا یخکشی که بیش از ۲۷ سال سابقه خدمت در محیط زیست را دارد، بیش از ۱۰ سال نیز به‌عنوان مسوول حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله خدمت کرده است، او نیز در حکمی از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، رسماً رییس اداره حفاظت از پارک ملی پابند است.

منطقه حفاظت‌شده پابند به مساحت ۲۶ هزار و ۵۷۶ هکتار در جنوب شهرستان بهشهر و شهرستان نکا قرار دارد. ازجمله شاخصه‌های این طبیعت زیبا می‌توان به شناسایی ۳۰ گونه پستاندار، ۱۵۰ گونه پرنده و بیش از ۱۵۰ گونه گیاه علوفه‌ای و مرتعی اشاره کرد.

نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله معارفه شد/ انتصاب رییس جدید پارک ملی پابند

(راست به چپ) علی کلانه - مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران - علیرضا یخکشی  

پارک ملی پابند در بلندترین منطقه خود، ۳ هزار و ۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و از این‌رو رویشگاه گونه‌های منحصربه‌فرد گیاهی و جانوری است.

در این مراسم معارفه، علیرضا نجیمی مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل محیط زیست گلستان و هیأت همراه، مدیرکل محیط زیست مازندران و مدیر متبوع در شهرستان بهشهر و همچنین جمعی از ذی‌نفعان میانکاله و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد بخش مرکزی این شهرستان و تعدادی از مسوولان محلی و شهرستانی بهشهر و گلوگاه، حضور داشتند.  

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار