دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
مشاور معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خبرداد:
تشکیل دومین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده در میانکاله
مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل دومین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده کشور در میانکاله خبرداد و گفت: نخستین تجربه این شورا را در پارک ملی گلستان داشتیم که اتفاقات خوبی برای این منطقه حفاظت‌شده رقم خورد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، علیرضا نجیمی امروز ۲۷ تیرماه در مراسم معارفه علی کلانه به عنوان نخستین رییس اداره ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اشاره به رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبانه و مشارکت افراد حقوقی و حقیقی، سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی، این رویکرد را زمانی موفق دانست که توأم با بهره‌برداری پایدار از مناطق حفاظت‌شده باشد.

او معتقد است که اگر همچون گذشته پیرامون این مناطق را حصار بکشیم و از آن حفاظت کنیم، چنان که دیدیم؛ در عمل خیلی جا‌ها موفق نبودیم، به همین دلیل رویکرد مشارکتی را در پیش گرفته‌ایم.

مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مراسم قدردانی و تکریم از آقای یخکشی که برای میانکاله زحمت کشیدند و به کار خود نیز عشق می‌ورزند؛ محیط زیست را مظلوم و محیط‌بان‌های آن را نیز مظلوم‌ترین پرسنل عنوان کرد.

نجیمی با اعلام اینکه "صیانت از ۱۸ میلیون هکتار از مناطق حفاظت‌شده با حدود ۳ هزار محیط‌بان واقعا کار سخت و پیچیده‌ای است"، عنوان کرد که "به‌ازای هر ۶ هزار هکتار یک محیط‌بان داریم؛ بنابراین ما نیازمند یک تغییر ساختار از لحاظ اجرایی و اعتباری هستیم".

تشکیل دومین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده در میانکاله

این کارشناس محیط زیست، میانکاله را جدای از ایران و مربوط به مازندران ندانست و آن را دارای "کاردکرد ملی و بین‌المللی" توصیف کرد که در سطح جهان شناخته شده است و در همین رابطه، به دستور ریاست سازمان محیط زیست در خصوص تشکیل شورای راهبری میانکاله اشاره کرد.

او با بیان اینکه "شورای راهبری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه زیست‌کره باید با مدیریت یکپارچه و حضور مسوولان و سمن‌ها صورت بگیرد تا مشکلات این منطقه حل شود"، تصریح کرد: "این رویکرد، در نهایت به تدوین بخشنامه‌ای تحت عنوان اساسنامه شورای راهبری انجامیدکه به دو استاندار مازندران و گلستان ابلاغ و بنا شد که این شورا را در میانکاله تشکیل بدهیم.

نجیمی ادامه داد: "وظایفی برای این شورا در نظر گرفته شده، ریاست شورا با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، و دبیری آن با معاون محیط زیست طبیعی سازمان است. علاوه بر آن استانداران، و مدیران کل و مدیران شهرستان‌های مربوطه، معاونان دریایی و محیط زیست طبیعی، یک نماینده مجلس از هر استان، نماینده شبکه مردمی و سمن‌ها را داریم؛ بنابراین این شورا از جایگاه بالایی برخوردار است".

(یک کمیته فنی تخصصی پیش‌بینی شده که هفته گذشته نخستین نشست آن برگزار شد و اعضای حاضر، نکاتی را بیان داشتند).

تشکیل دومین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده در میانکاله

او درباره انتخاب آقای کلانی به‌عنوان نخستین رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: "دوستان محبت کردند و گزینه‌های مختلفی را به سازمان پیشنهاد دادند، سازمان بررسی‌های خود را انجام داد و رزومه‌ها را مورد بررسی قرار داد. در نهایت نیز آقای کلانه برای تصدی این مسوولیت انتخاب شدند که به ایشان تبریک می‌گوییم".

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست بار دیگر با اشاره به اهمیت شورای راهبری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه زیست‌کره، اظهار امیدواری کرد که "نخستین جلسه آن هر چه زودتر برگزار شود و بتوانیم در آذرماه که بودجه برای مجلس می‌رود از طریق شورا، اعتبار خوبی را برای میانکاله بگیریم".

نجیمی البته گریزی هم به تشکیل شورای راهبری پارک ملی گلستان زد و گفت: "این تجربه را داریم که نخستین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده را در پارک ملی گلستان داشتیم و نتایج خوبی را هم به دست آوردیم. تقریباً از این نوع مدیریت خیلی رضایت داشتند. ضمن آنکه در نخستین جلسه شورا یک ردیف اعتباری ملی برای آن در نظر گرفتند و امسال ۱۲ میلیارد تومان مصوب شد که عدد زیادی نیست، اما بد هم نیست.

او از آقای علی کلانه خواست که "پشتکار و درایت خود را در منطقه به‌کار بگیرد، چون فردی علاقمند هستند. مسوولیت ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله جایگاه کمی نیست. وظیفه سنگینی بر دوش ایشان است".

تشکیل دومین شورای راهبری مناطق حفاظت‌شده در میانکاله

علیرضا نجیمی از مدیران کل دو استان مازندران و گلستان نیز خواست؛ مشکلات میانکاله در خصوص مرگ و میر پرنده‌ها، خشکسالی و سایر مسائلی که میانکاله را می‌آزارد، پیگیری و در شورا عنوان کنند.

مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان بار دیگر بر مشارکت مسوولان و جوامع محلی در حفاظت از زیست‌کره میانکاله تأکید کرد و گفت: رویکرد مشارکتی شورای راهبری مورد توجه قرار بگیرد وگرنه از این‌دست شورا‌ها و کمیته‌ها فراوان است، بنابراین باید تلاش کرد و از ظرفیت شورا استفاده شود.

به گزارش آوای خزر، فصل نهایی این مراسم تقدیم احکام بود؛ در حکمی "علی کلانه" با استناد به تبصره ۵ اساسنامه شورای راهبری میانکاله و بنا بر پیشنهاد معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و بنا بر تعهد و تخصص، به مدت دو سال به‌عنوان رییس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله منصوب شد.

علیرضا یخکشی نیز در حکمی از سوی مدیرکل محیط زیست مازندران نظر به سابقه و تجربه ارزنده و بنا بر مقتضیات اداری به‌عنوان سرپرست پارک ملی پابند منصوب شد.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار