دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران خبرداد
فعالیت 120 تسهیلگر مهارت‌های شغلی زنان در مازندران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 120 تسهیلگر مجرب با هدف توانمندسازی مهارتهای شغلی در زنان و تولید محصول سالم کشاورزی توسط آنها، در این استان بکارگیری شده و فعالیت دارند.

فعالیت 120 تسهیلگر مهارت‌های شغلی زنان در مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سمیه قاسمی طوسی روز یکشنبه در نخستین نشست سالجاری کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که در اداره‌کل دادگستری مازندران به ریاست حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون از محل پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استانها در حوزه زنان و خانواده، برنامه هایی را در حد وسع با همکاری دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد برگزار کردیم.

وی افزود: یکی از این برنامه ها آموزش مهارتهای زندگی ارتباطی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به دانش آموزان دختر در سراسر استان بود که این طرح در دو مرحله و به صورت پایلوت در 8 مدرسه از مناطق کم برخوردار، نیمه برخوردار و برخوردار ساری اجرا شد که پس از بررسی نظرات دانش آموزان در طرح نمونه، 70 مشاور مدارس استان به عنوان افراد تایثیرگذار انتخاب و طی دو روز حضور در دوره های توجیهی شرکت کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مجری طرح در نظر دارد که تاثیرات دوره ها را بر دانش آموزان بررسی کند که درباره مدیریت هیجان(استرس و خشم)، روابط سالم، ویژگی‌های روانی شخصیت و خودآگاهی در نظر گرفته شد.

این مسئول، دیگر طرحی که سال گذشته از محل پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استانها در حوزه زنان و خانواده صورت گرفت را "حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست" اعلام و بیان کرد: در این طرح با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و توسط زنان سرپرست و بدسرپرست، 20 هزار قطعه کیف پارچه ای مخصوص حمل نان برای نانوایی ها تولید شد و برای 40 نفر اشتغالزایی شده است.

قاسمی طوسی با بیان اینکه 120 تسهیلگر برای تولید محصول سالم و ارتقای مهارتهای شغلی زنان در استان، بکارگیری شده‌اند، اظهار داشت: طرح ارتقای مهارتهای شغلی زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده نیز به صورت کارگاهی در ساری، بابل و نوشهر درباره استانداردسازی محصولات سالم و اصول صحیح کشت و مبارزه با آفات برگزار شد.

وی ادامه داد: در همین زمینه، یک مزرعه توت فرنگی در بهنمیر و یک مزرعه کشت سیر در سوادکوه به عنوان مزارع نمونه تولید محصول سالم با نظارت اداره کل جهاد کشاورزی و دفتر امور بانوان و خانواده توسط موسسه مجری عملیاتی شد و نتایج مثبتی به دست آمد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار نیز با برگزاری جلسات توجیهی با مسئولان اقتصادی و فرهنگی شهرستانهای اجرای طرح و معرفی افراد جویای کار بویژه متقاضیان تسهیلات اشتغال توسط ادارات مرتبط برگزار شد و این طرح برای 220 نفر در شهرهای بابل، ساری و گلوگاه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه مازندران نخستین استانی است که استارت‌آپ بانوان را راه‌اندازی کرده است، گفت: استارت‌آپ آسیب های اجتماعی و کسب و کارهای خانگی نوآورانه در مازندران، فراخوان داده شده است که تاکنون تنها در این بخش 42 ایده ثبت شده است و نیاز به کار بیشتری دارد.

قاسمی طوسی بیان کرد: در سال گذشته از محل 5 صدم درصد اعتبارات هزینه ای استانها در حوزه زنان و خانواده(موضوع بند "ک" تبصره 12 قانون بودجه سال 97)، 280 میلیون تومان به امور بانوان و خانواده مازندران اختصاص یافت که تماما جذب شد اما برای سالجاری این بودجه، حذف شده است و نیاز به مشارکت دستگاه‌های اداری و ورود سازمان‌های مردم‌نهاد داریم.

فعالیت 120 تسهیلگر مهارت‌های شغلی زنان در مازندران

به گزارش آوای خزر، در این جلسه دو نفر از آموزش‌دهندگان مراکز آموزشی، نوآوری و شتابدهنده استان به معرفی رویدادهای شتاب و استارت‌آپ در حوزه بانوان پرداختند، همچنین از سرکار خانم سهرابی مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری سیمرغ که در جریان سیل اوایل سالجاری در این شهرستان، پیگیری مناسبی را برای حل مشکلات سیلزدگان بویژه زنان و کودکان داشتند، تجلیل شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار