دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
یک روانشناس در رابطه با برخی از دلایل تمایل نداشتن عده ای از جوانان به ازدواج توضیحاتی داد.

به گزارش آوای خزر، ازدواج یکی از موضوع های مهم اجتماعی است که در سال های اخیر از سوی برخی از افراد و همچنین مسئولان مربوطه مغفول مانده است؛ به طوری که عده ای از جوانان به دلایل مختلفی, فارغ از مسائل اقتصادی,  از این سنت حسنه دوری می کنند و در حقیقت, ترس از ازدواج باعث ازدواج گریزی آن ها شده است.

فاطمه کوهپایه زاده روانشناس, در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با برخی از دلایل عمده تمایل نداشتن عده ای از افراد به ازدواج, اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث ازدواج گریزی برخی از جوانان می شود, ترس از تعهد است چرا که این افراد, دچار نوعی درگیری ذهنی با عنوان " ترس از تعهد و سرسپردگی " هستند که این بدان معناست که تمایلی ندارند بقیه عمر خود را تنها با یک نفر سپری کنند؛ به طوری که آن‌ها تصور می‌کنند وقتی بسیار راحت می‌توانند ارتباطات مختلفی داشته باشند چه دلیلی دارد که نسبت به یک نفر تعهد داشته باشند.

وی با اشاره به " برداشت غلط از ازدواج " به عنوان یکی دیگر از دلایل تمایل نداشتن برخی از جوانان به ازدواج بیان کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند که ازدواج " پایان آرامش در زندگی " است چرا که فکر می‌کنند  اگر ازدواج کنند دیگر نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند و در حقیقت, افکار منفی، به طور دائم درمورد زندگی مشترک در ذهن آن‌ها رخنه می‌ کند.

این روانشناس گفت: افرادی که برداشت غلط از ازدواج دارند, گاهی از این موضوع مهم می‌ترسند چرا که فکر می‌کنند با انتخاب یک شریک، زندگی جنسی آن‌ها به بن بست می‌رسد و یا تفریحات آن‌ها محدود می‌شود که در این میان, باید گفت، هیچ یک از این تصورات صحت ندارند و متاسفانه, برخی از افراد به بی بند و باری عادت کرده اند و ازدواج برای آن‌ها به منزله زنجیری است که به دور گردنشان می‌افتد.


بیشتر بخوانید:

روانشناس نماها؛ دلالانی که از درد و رنج مردم کسب درآمد می کنند


کوهپایه زاده با بیان این که برخی از دختران و پسران به صورت بیمارگونه به خانواده وابسته هستند, تصریح کرد: برخی از دختران و پسران، تعلق خاطر زیادی به پدر و مادر خود دارند گویی که هنوز بند ناف عاطفی آن‌ها از خانواده بریده نشده است که اصطلاحا به این افراد, " پسران یا دختر‌ان مامانی " گفته می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از پسران و دخترانی که به طور بیمارگونه به پدر و مادر خود وابسته هستند, تصور می‌کنند که اگر ازدواج کنند با این کار خود به پدر و مادرشان بی توجهی کرده اند و احساس عذاب وجدان می‌کنند و بعضا بر این تصور هستند که همسرشان همانند پدر و مادرشان ، آن‌ها را تحویل نگیرد و بدنبال آن، مجبور شوند که از لاک کودکی خود بیرون بیایند و به سرعت بزرگ شوند و به همین دلیل که از بالغ شدن می‌ترسند و مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را ندارند نمی‌توانند زیر بار مسئولیت بروند و به همین خاطر، از ازدواج دوری می‌کنند.

این روانشناس افزود: مسئولیت پذیر نبودن, یکی دیگر از دلایل تمایل نداشتن برخی از جوانان به ازدواج است چرا که بر این باور هستند که با شروع زندگی مشترک, وظایف زوجین سنگین تر می شود و باید بیش از گذشته تلاش کنند. این در حالی است که افراد باید از همان ابتدا به فکر مسائل مهمی چون تامین مخارج زندگی, حضور بچه در زندگی و تغییر سبک زندگی ناشی از آن و...باشند و به همین دلیل ست که برخی از افراد تمایلی ندارند که زیر بار مسئولیت های بیشتر بروند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار