دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
شاعری خبرداد
اجرای 33 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری شرق مازندران در نیمه اول 98
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، از اجرای 33 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری در این شهرها تا نیمه اول سالجاری خبر داد.

علی محمد شاعری در حاشیه بازدید از فاز دوم شبکه تصفیه فاضلاب شهری شرق مازندران، در گفتگو با آوای خزر اظهار کرد: طرح فاضلاب شهری یکی از طرحهای بسیار مهمی است که هم می‌تواند نسبت به حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد و هم آبی که اکنون دور ریخته می‌شود و منابع آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند و محیط زیست را به خطر می‌اندازد، مجددا تصفیه و بازچرخانی شود.

وی افزود: این طرح در گذشته در بیشتر شهرها شروع شد اما در شرق استان به خاطر عدم پیگیری‌ها، معطل باقی مانده بود لذا طی ۲ سال گذشته با تلاش و پیگیری، در نتیجه با همکاری وزارت نیرو اعتبار قابل توجهی را برای این امر گرفتیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای فاضلاب شهری در نکا، بهشهر و گلوگاه پیش‌بینی کردیم که طی ۵ سال بایستی این مبلغ هم برای تصفیه‌خانه‌های مورد نیاز در شهرهای نکا بهشهر و گلوگاه و هم برای ایجاد خط انتقال جذب شود.

شاعری گفت: آب حاصل از تصفیه فاضلاب بار دیگر به چرخه بهره‌برداری باز می‌گردد و برای آبیاری فضای سبز، شستشوی معابر و بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه فاضلاب شهری در شرق مازندران را در سال ۹۷ شروع کردیم و فاز دوم نیز اکنون بصورت گسترده در حال انجام است، افزود: طول مسیری که در برنامه زمان‌بندی سال جاری قرار دادیم؛ تا 6 ماه نخست، حدود ۳۳ کیلومتر است که با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار انشاالله به انجام خواهد رسید، در اجرا مشکلی نداریم و پیمانکاران و ناظرین بسیار خوبی برای این منظور انتخاب شدند.

وی بیان کرد: این پروژه با همکاری مردم شریف سه شهرستان نکا، بهشهر و گوگاه در حال اجراست و از مردم عزیز بخاطر همکاری خوبشان تشکر و بخاطر مشکلاتی که در امر حمل و نقل و ترافیک ایجاد شده عذرخواهی می‌کنم.

شاعری گفت: از پیمانکاران، ناظرین و شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران و مدیران این شرکت در سه شهرستان نیز تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم بصورت جدی این پروژه را به پیش ببرند و در اجرا قصوری نداشته باشند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان اظهار داشت: در کنار مردم و پیمانکاران و ناظران طرح خواهم بود تا این پروژه بزرگ مدیریت شهری را در شرق مازندران هرچه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها