دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تکذیبیه قوه قضاییه درباره هومن جوکار
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار خبر فوت پدر یکی از محکومان امنیتی، یک منبع آگاه ضمن طلب صبر و آرامش و آرزوی مغفرت برای پدر مرحوم آقای هومن جوکار به اطلاع می رساند هفته گذشته به این محکوم امنیتی برای ملاقات با پدر خود مرخصی اعطاء شد و این محکوم امنیتی با پدر خود ملاقات داشته است.

شش مدال المپیکی برای ایران؛ امروز، فرصت آخر برای کسب دو مدال دیگر
امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران با شکست حریفی از چین به مدال برنز المپیک توکیو دست یافت. به این ترتیب کاروان ورزش ایران تاکنون ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به دست آورده است. روز پانزدهم المپیک توکیو امروز شنبه، ۱۶ مرداد ماه برگزار می‌شود و دو نماینده کاراته ایران به عنوان آخرین امیدهای کاروان روی تاتامی می‌روند تا شانس خود را برای کسب مدال امتحان کنند. حمیده عباسعلی و سجاد گنج‌زاده در مرحله گروهی هر کدام چهار مسابقه انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا به دور دوم مسابقات صعود کنند. مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک توکیو هم یکشنبه ۱۷ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

احتمال آزادی مشروط برخی محکومان امنیتی
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پیشنهاد آزادی مشروط تعدادی را به دادگاه ارائه دادیم و آن‌ها نیز موافقت کردند. بر اساس دستور آقای محسنی اژه ای لیست تعدادی که شرایط آزادی مشروط نداشتند، ولی رفتار و اخلاق و عملکرد آن‌ها در داخل زندان اثربخش بوده و امیدوار کننده هست و آثار اصلاحی را در رفتار آن‌ها می‌بینیم به ریاست قوه قضاییه داده ایم تا آنان از رافت سلامی برخوردار شوند و در کمیسیون عفو مطرح شوند.

دبیرکل حزب الله عراق: ایران برای عراق، سوریه و لبنان، نعمت بزرگی است
حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله عراق ایران را کشوری قدرتمند و دارای امنیت دانست و افزود: به گفته سیدحسن نصرالله، امام خمینی رحمت الله علیه نهضت اسلامی را با یک فریاد شروع کرد، نهضت و انقلابی که ثمر تلاش همه انبیا و اولیا الهی است و آن استقرار حکومت اسلامی در جهان است. دبیرکل حزب‌الله عراق، با بیان اینکه ایران، بهشتی در میان کشورهای جهان است، گفت: حضور ایران در جبهه مقاومت و حضور مقام معظم رهبری نشانه قدرت این جبهه است.

آمار قربانیان کرونا، همچنان چهارصدتایی
بنابر اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید. همچنین ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر رسید. در حال حاضر ۲۸۵ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

درگیری حزب الله و اسرائیل
حزب الله لبنان بیانیه‌ای درباره راکت‌های شلیک شده از جنوب لبنان به سمت مراکز اسرائیلی صادر کرد و مسئولیت آن را بر عهده گرفت. پیشتر چندین صدای انفجار در شهرک یهودی نشین کریات شمونه در شمال اسرائیل شنیده شده بود. همچنین بر اساس اخبار منتشرشده توپخانه اسرائیل نیز ارتفاعات «شبعا» و «الهباریه» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

علم‌الهدی: تنفیذ نباشد، ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است
حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری، مقام ولایت و حجت بقیه‌الله است و احساسی حرف نمی‌زند و مبالغه‌گویی ندارد و اگر این تنفیذ نباشد این ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است و تنها چیزی که مشروعیت می‌بخشد همین تنفیذ است و وقتی در این تنفیذ شاخصه می‌آید یک مسئله اعتقادی و قابل توجه است.

بخشی از مرز ایران و افغانستان بسته شد
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از بسته شدن مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی "میلک" شمال استان در پی کشیده شدن درگیری‌های افغانستان به مناطق هم‌مرز با سیستان و بلوچستان خبر داد.

از دست رفتن ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد ایران پس از خروج آمریکا از برجام
بیژن زنگنه امروز در دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام (مه ۲۰۱۸ تاکنون) ایران از صادرات حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام محروم شد، تصریح کرد: این مقدار معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

طرح مجلس برای تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی
اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که با تصویب آن، سازمان طب اسلامی - ایرانی تشکیل خواهد شد. یکی از شرایط عضویت در این سازمان داشتن مدرک سطح دو حوزه علمیه است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار