دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
در پیامی/
استاندار مازندران روز خبرنگار را تبریک گفت
احمد حسین زادگان، با صدور پیامی؛ ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به مجاهدان پرتلاش عرصه رسانه و خبر تبریک گفت و از همراهی ها و نقدهای منصفانه و مشفقانه آنان در راستای تعالی استان قدردانی کرد. ‎

 به گزارش آوای خزر به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه استان و کشور تبریک گفت. متن پیام ایشان را در ادامه می‌خوانید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    "ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ"

17 مرداد؛ روز خبرنگار، روز آگاهی، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تلاش برای انجام رسالتی است که رویکرد اساسی آن حقیقت و صیانت از روشنی و راستی و گریز از هرگونه جزمیت و یکسو نگری است.

جامعه ای که از خبرنگارانی آگاه، روشن بین و ناقد برخوردار است در سایه نقد سازنده و مشفقانه به تقویت کارکردهای مثبت و سازنده و رفع موانع و ضعف های خود در مسیر اعتلا، پیشرفت و توسعه می پردازد و خبرنگاران عزیز و دلسوز ما در جریان های مختلف بویژه مشکلات و بحران های گوناگون خاصه در مقابله با بحران سنگین کرونا با انجام به وظایف و رسالت های خود، این کارکرد فعال را متجلی ساخته اند.

بدون شک؛ هر اندازه که فعالان رسانه ای و خبرنگاران عزیز با پژوهش های خردمندانه و ارایه راهکارهای عقلانی در مسیر حل مشکلات و دست یابی به جامعه پرنشاط و امیدانگیز پررنگ تر ظاهر شوند و در این راستا در تعامل با مدیران و دستگاه ها و نهادهای مسئول قرار گیرند و قلم انصاف را بر صفحه آگاهی و توسعه جامعه بویژه شکوفایی مازندران سبز بچرخانند و در حل معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیشتر مشارکت کنند، حل مسایل آسان تر خواهد بود، چراکه با اطلاع رسانی اقدامات، تبیین نقاط قوت و ضعف و روشنایی بخشی این عزیزان، امید؛ روز به روز تقویت خواهد شد.

اینجانب؛ یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه و خبر به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی می دارم و 17 مرداد، روزخبرنگار را به رسانه های استان و خبرنگاران متعهد، مشفق و پرتلاش مازندران تبریک می گویم و از تلاش های مجاهدانه آنان در مسایل مختلف بویژه در مقابله با بحران کرونا عمیقا قدردانی می کنم.

از خداوند بزرگ، سربلندی، سرافرازی و عزت همه خبرنگاران عزیز استان را در سایه سار عنایات حضرت ولیعصر ( عج ) مسئلت دارم.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: