دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
به مناسبت 17 مرداد/
خبرنگاران میاندورود تجلیل شدند
اصحاب رسانه میاندورود در روزی که به نام خبرنگار در تقویم ملی ثبت شده است، از سوی نماینده عالی دولت در این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، پیش از ظهر امروز 17 مرداد همزمان با روز خبرنگار، جمعی از خبرنگاران فعال این شهرستان به دعوت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود در جلسه تجلیل که به‌مناسبت این رویداد ملی برگزار شد، شرکت کردند.

امام جمعه میاندورود نیز در جلسه حضور یافت، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب توصیه‌هایی را برای خبرنگاران در خصوص توجه به صحت و درستی خبر داشت.

ایشان از خبرنگاران خواست که منتظر اخبار روابط عمومی‌ها و مسوولان نمانند و خودشان مطالبه‌گر باشند. گرچه ارتباط باید دوسویه باشد.

امام جمعه میاندورود تأکید داشت که خبر باید مشکلی را از دوش مردم بردارد، اصحاب رسانه مراقب باشند که اخبار به جای حل مشکل، خود مشکل‌ساز نشود و برای جامعه تنش ایجاد نکند.

وی از خبرنگاران خواست تا ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارها و پیشنهادات بپردازند و به تعالی و پیشرفت منطقه خود کمک کنند.  

خبرنگاران میاندورود تجلیل شدند

نقش رسانه‌ها در ارائه عملکرد شفاف توسط مدیران

 فرماندار میاندورود نیز در سخنانی با تبریک روز خبرنگار، به مقارنه آن با محرم اشاره و اظهار کرد: در آستانه ورود به ماه محرم هستیم؛ اگر بخواهیم به ارتباط رسانه با محرم تورقی داشته باشیم؛ باید نقش حضرت زینب(س) را یادآور شویم که هم در جنگ و هم پس از آن و در بحبوحه تبلیغات دشمن با خطبه قراء خود دشمن را ناامید و تبلیغات منفی را خنثی کرده است.

دکتر حسین منفردی با بیان اینکه هیچ صاحب اندیشه‌ای نیست که اهمیت و نقش خبرنگار را انکار کند، اضافه کرد: هر جا که رسانه‌ها دقیق، درست و به‌موقع به مسائل روز جامعه ورود پیدا کردند(اشاره به دوران کرونا) هم هزینه پیشگیری را کاهش دادند و هم درمان را تسریع کردند.

وی ادامه داد: حضور فعال و حرفه‌ای رسانه‌ها در همه جوامع سبب گسترش و تقویت عدالت اجتماعی و شفافیت درعملکرد دولت‌ها و مدیران شده است.

نماینده عالی دولت در میاندورود یکی از تخلفات موجود در جامعه را "قانون‌گریزی" عنوان کرد و از نقش رسانه در کاهش سرعت این معظل گفت که با ورود رسانه‌ها متخلفان جرأت انجام کار غیرقانونی را ندارند.

خبرنگاران میاندورود تجلیل شدند

منفردی اضافه کرد: هر جایی که رسانه‌ها دقت، صداقت و واقع‌گرا بودن را مد نظر قرار دهند؛ تاریخ در آن جوامع به درستی منتقل می‌شود؛ به بیانی دیگر هر وقایعی که اتفاق افتاده، رسانه‌ها در آن نقش داشتند و هر جایی که رسانه و خبرنگار قوی و مستقلی حضور داشت، احتمال اینکه تاریخ آن سرزمین تحریف شود، بسیار اندک است.

وی با اشاره به سخنان خبرنگاران و انتظارات و انتقادات آنها، اعلام کرد که خود نیز از وضعیت اخبار و اطلاعات در میاندورود رضایت ندارد و آن را شایسته مردم نمی‌داند. از خبرنگاران خواست که مطالبه‌گری داشته باشند و اگر مدیران شهرستان با آنها همکاری نداشتند و یا کم‌کاری کردند اطلاع بدهند.

آمادگی برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در میاندورود

دکتر منفردی در پایان پیشنهاد داد که سایت مرکزی اطلاع‌رسانی در میاندورود راه‌اندازی شود، وی همچنین موافقت و آمادگی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود برای در اختیار قرار دادن اتاقی به‌عنوان نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان را اعلام کرد.

خبرنگاران میاندورود تجلیل شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سال گذشته در پی مطالبه اصحاب رسانه مبنی بر اختصاص مکانی به نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان، رایزنی‌هایی انجام گرفت که نهایتاً آماده بودیم تا یک اتاق از اداره ارشاد را در اختیار اصحاب رسانه قرار بدهیم.

هوشنگ احمدی گفت: اهمیت و نقش رسانه در اطلاع‌رسانی به مردم محرز و روشن است، تا جایی که در توانمان باشد از فعالیت‌های خبری حمایت می‌کنیم و از خبرنگاران می‌خواهیم که ارتباط خود با مسوولان را بیشتر کنند.

در پایان این نشست، از خبرنگاران فعال شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار