دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی در ارومیه
به دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی، در خیابان کاشانی ارومیه راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرد. راننده این خودرو پس از زیر گرفتن این دو زن و تصادف با خودرو‌های دیگر از صحنه متواری شد، اما در ساعات پایانی شب گذشته دستگیر شد. هر دو زن زیرگرفته‌شده به نزدیکترین مرکز اورژانس منتقل شدند. حال هر دو نفر آن‌ها نیز مساعد اعلام شده، هر چند یکی از آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده است.

نماینده سیلی زن به زندان محکوم شد؟
فارس نوشت یک منبع آگاه گفته رای بدوی در مورد علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی صادر شده و وی به اتهام ضربه (سیلی) به سرباز ناجا به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

ادامه مذاکرات در دولت رئیسی
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت در مذاکرات وین ما هیچوقت گفتگو‌ها را ترک نکردیم. او تاکید کرد که باید منتظر بمانیم تا دولت مستقر شود و وزرا تعیین شوند و حتما این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.


پیشنهاد جدید آمریکا به ایران
منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که گرچه ایالات متحده همچنان خواستار بازگشت سریع به برجام به عنوان مسیری به سوی یک توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است اما همچنان تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که این شامل برداشتن گام‌های موقت به سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در متوقف کردن اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است.

تکذیب دور ریخته شدن یک میلیون دوز واکسن برکت به خاطر پیدا شدن ویروس زنده
مینو محرزمحقق اصلی تیم تولید واکسن کوو ایران برکت در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه علت دور ریخته شدن بیش از یک میلیون دوز واکسن برکت پیدا شدن ویروس زنده در بخشی از این واکسن‌ها بوده است، گفت: این شایعات و صحبت‌های نادرست توسط افراد ضد واکسن و مخالف ایرانی مطرح و پخش می‌شود و متاسفانه مردم آن‌ها را باور می‌کنند، چرا که به افراد یاد نداده ایم که ابتدا اخبار را نقد و سپس آن‌‎ها را قبول کنند.

رکوردشکنی دوباره فوتی‌های کرونا
بنابر اعلام روز  ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته مجددا رکوردهای ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در کشور شکسته شد و متاسفانه ۵۸۸ تن از بیماران کرونا در شبانه روز گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید. ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور نیز شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

مخالفت سازمان بازرسی با انتخاب زاکانی؟
سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران تاکید کرده است که انتخاب شهردار تهران باید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت مرتبط انجام شود. شورای شهر تهران اخیرا با ۱۸ رای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرده است؛ این در حالی است که بر اساس تصویب نامه هیات دولت که سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده، رشته تحصیلی زاکانی یعنی پزشکی هسته از رشته‌های مجاز برای احراز سمت شهرداری محسوب نمی‌شود.

بلینکن: حمله به کشتی اسرائیلی بدون مجازات نمی‌ماند
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله نسبت داده شده ایران به کشتی مرسر استریت گفت این حمله بدون پاسخ نمی‌ماند و افزود جهان نمی‌تواند اجازه دهد چنین اقداماتی بدون مجازات بماند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار