دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
ستاد ملی کرونا برای تعطیلات محرم تدابیر شدیدی را اتخاذ کند
نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تعطیلات تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم؛ از ستاد ملی کرونا خواست تا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای مبارزه با کرونا اتخاذ کنند که شاهد هجوم مسافران به استان‌های شمالی و به‌ویژه مازندران نباشیم.  
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در نشستی که "مسلم چشمی" رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و هیات همراه در دفتر ایشان داشتند، با تشکر از ستاد ملی کرونا، از خدمات و زحمات دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل که در یک و نیم‌سال گذشته زحمات زیادی را متقبل شدند، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با ویروس کرونا به همدلی و وحدت بیشتری نیاز داریم، اشاره‌ای به نشست اخیر رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و هیات همراه ایشان داشت که نگران گسترش کرونا به سبب برگزاری هیأت‌های مذهبی و عزاداری در محرم بودند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ستاد ملی کرونا باید از موضع قانونی خود برای مدیریت این مراسمات استفاده کند، چه اینکه ستاد ملی پیشتر نیز به مقام معظم رهبری برای تعطیلی دو هفته‌ای در کشور نامه زده بود؛ اما ایشان اختیار را برعهده ستاد کرونا قرار دادند تا خودشان تصمیم‌گیری کنند.

امام جمعه مرکز مازندران بیان کرد: مدیریت مراسمات محرم طوری باشد که هم حیثیت مجالس امام حسین علیه السلام و هم جایگاه ستاد ملی کرونا حفظ شود.

وی از اهمیت حضور بسیج در بحران‌ها و مشکلات بسیج گفت و اقدام مناسب بسیج جامعه پزشکی در اجرای موفق طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با کرونا را ستود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لازم است تا روح تعصب نسبت به ملت و کشور و غرور ملی را برجسته کنیم، افزود: دانشجویان ما نسبت به دستاورد‌های کشور باید التزام ویژه‌ای داشته باشند، گاهی افتخارات ملی پیش می‌آید، اما توسط دانشگاه‌ها بروز و ظهور نمی‌کند و برجسته نمی‌شود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: واکسن برکت برای آن‌هایی که داعیه‌دار ملی‌گرایی هستند، می‌تواند غرور ملی را تقویت کند چه اینکه رهبر انقلاب صبر کردند تا واکسن ایرانی ساخته شود.

وی ادامه داد: رویکرد‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به سمت برجسته‌کردن افتخارات ملی باشد؛ حتی زبان فارسی را باید آنقدر ارزش بدهیم تا هر که می‌خواهد افتخارات کشورمان را در مجلات علمی دنیا را بخواند باید حتما با زبان فارسی آشنا باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات علمی، خدماتی، طرح غربالگری، و مبارزه با کرونا در ستاد کرونا استان مازندران و کشور قدردانی کرد و باتوجه به اینکه ایام محرم و تعطیلات تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم، از رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خواست تا ضمن ابلاغ سلام ایشان به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کنند که شاهد هجوم مسافران به استان‌های شمالی و به‌ویژه مازندران نباشیم.  

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار