دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در سفر به مازندران:
تحقق طرح شهید سلیمانی نیازمند هماهنگی بهتر بهداشت و بسیج است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی را نیازمند همکاری بهتر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها با بسیج اعلام کرد که هم سبب تجمیع نیروی انسانی و امکانات خواهد شد و هم به طور طبیعی سرعت مقابله با اپیدمی را افزایش می‌دهد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر "مسلم چشمی" صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران به اقدامات صورت‌گرفته در راستای تحقق طرح شهید سلیمانی و بررسی اجرای واکسیناسیون ملی پرداخت.

وی در گفتگو با خبرنگار ما از وجود 132 مرکز مستقل بسیج جامعه پزشکی کشور برای مقابله با کرونا خبرد داد و اینکه از ابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون، 500 هزار بسیجی وارد این طرح شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با ابراز رضایت از مجریان طرح شهید سلیمانی در مازندران، این را هم گفت که به دلیل ناهماهنگی‌هایی که بین بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در مازندران پیش آمد، شاهد اپیدمی و پیک کرونایی در این استان هستیم به همین سبب امروز نشست‌هایی را خواهیم داشت که بتوانیم طرح شهید سلیمانی را با قدرت و قوت ادامه دهیم.

این مسوول در پاسخ به اینکه آیا بسیج جامعه پزشکی از نظر تجهیزات و امکانات مقابله با کرونا وضعیت مناسبی دارد؛ از وجود گرفتاری‌هایی در امکانات و تجهیزات در کل کشور جهت تأمین اکسیژن‌سازها، در پشتیبانی‌ها، در  تخت‌ها ، آی.سی.یو ها و اتاق‌های عمل گفت و اینکه اگرچه کمبود تجهیزات کار ما را کند می‌کند اما نباید ما را از وظیفه اصلی باز بدارد.

تحقق طرح شهید سلیمانی نیازمند هماهنگی بهداشت و بسیج است

مسلم چشمی معتقد است که اگر ما(بسیج و دانشگاه) وظیفه اصلی خود را انجام بدهیم مشکلات حل می‌شود و طرح شهید سلیمانی به خوبی پیش می‌رود.

وی در پایان یادآور شد که ویروس قبلی مشهور به "ووهان" بیشتر در افراد کهنسال و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند شایع بود اما ورژن جدید با نام "دلتا" همه گروه‌های سنی به‌ویژه جوانان و خردسالان را گرفتار می‌کند و این اپیدمی در افرادی با سن پایین خیلی معنا دار و قابل اعتناست.

مرتضی خرسندی رئیس بسیج جامعه پزشکی مازندران نیز به خبرنگار ما گفت: از آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون، 50 هزار نیروی بسیجی به‌کارگیری شدند. از 123 مرکز مستقل برای اجرای این طرح در کشور، 17 مرکز در مازندران قرار دارد.

به گزارش آوای خزر، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و هیأت همراه پس از این دیدار، به مصلی ساری رفتند و از فضای در نظر گرفته‌شده برای واکسیناسیون ملی دیدن کردند. در ادامه نیز با منتخب اعضای نظام پزشکی استان، و همچنین با هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌منظور هماهنگی جهت تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی دیدار کردند. 

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار