دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۶
ثبت نام در مدرسه برای کلاس اولی‌ها فرآیندی طولانی‌تر از سایر پایه‌های تحصیلی دارد که برخی از مهم‌ترین مراحل آن در ادامه ذکر شده است.

به گزارش آوای خزر، ایام نام نویسی در مدارس برای اولیایی که فرزندشان  نخستین گام‌های علمی  ورود به مدرسه را تجربه می‌کند ضمن شیرینی‌ وشوق بزرگ شدن فرزند، فرآیندهای طولانی و زمان‌بر به دنبال دارد که گاه سختی مسیر از شیرینی این بزرگ شدن می‌کاهد.

جدا از مسیر نسبتا طولانی که برای ثبت نام در پایه اول دبستان وجود دارد، کاغذبازی‌ها و گاه سخت‌گیری‌های بی‌ضابطه برخی مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموز در مدرسه‌ای خاص یا با کیفیت نسبتا بالا یکی از مشکلات دیرینه‌ای  است که اغلب برای نام نویسی در مدارس دولتی به بهانه توجه به محدوده محل زندگی تا مدرسه  وجود دارد؛ مدارس غیردولتی برند هم که یا شهریه بالایی دارند یا آنقدر مانع برای ورود دانش آموز می‌تراشند که نوآموز باید عبور از هفت خوان رستم را تجربه کند.

به هر حال فارغ از سختی‌های ورود به مدرسه رعایت ضوابطی از قبیل داشتن سن قانونی، شرکت در طرح سنجش نوآموزان، ثبت نام کتاب درسی و  لباس فرم و مواردی از این قبیل باید رعایت شود.

سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده

اجرای طرح سنجش نوآموزان از اواسط خردادماه

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزانی طرحی با قدمتی بیش از  دو دهه است که به ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان از قبیل سلامتی چشم، گوش، شرایط عمومی بدن، آمادگی تحصیلی و  تعیین بهره هوشی آنها می‌انجامد.

آنطور که مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفته است امسال طرح سنجش سلامت نوآموزان از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تا پایان شهریور انجام می‌شود و دانش‌آموزان  بدو ورود به دبستان همچنین پیش دبستانی‌ها امکان شرکت در آن دارند.

هزینه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است البته پایگاه‌های سنجش براساس وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، به صورت رایگان  یا نیم بها هم نوآموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده

ثبت نام کتاب درسی از طریق سامانه

براساس برنامه‌ریزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فروش و توزیع کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه دوم در شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش  سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه انجام می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای ثبت نام کتاب‌های درسی اول دبستان دانش آموزان کلاس اولی می‌توانند سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی را از ۲۳ تیرماه تا پنجم شهریورماه انجام دهند و اولین روز بازگشایی مدارس هم کتاب‌های درسی خود را تحویل بگیرند.

برای اصلاح سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم)، پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان از اول مرداد تا ۱۶ شهریور زمان در نظر گرفته شده است.

سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار