دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
همان‌طور که در جریان هستید، کنکور 1400 چندی پیش برگزار شد و اتفاقا نتایج آن نیز به دست مردم رسید. دشواری کنکور باعث شده است تا افراد از همین حالا برای سال آینده یعنی 1401 تلاش داشته باشند و رتبه‌های برتر را در نظر بگیرند. آن‌ها به دنبال برترین منابع کنکور 1401 هستند تا در نهایت قادر به دریافت بهترین نتایج نیز باشند.

به گزارش آوای خزر، کنکور رقابتی است که هر ساله میان دانش آموزان فراوانی برگزار می‌شود. بعد از مدتی هم نفرات برتر میان آن‌ها انتخاب می‌شود و آن‌ها جواز حضور در دانشگاه‌های برتر را کسب می‌کنند.البته این بدان معنا نیست که افراد دیگر نتوانند به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند. هر کس با توجه به پشتگار و تلاشی که داشته است، به هدفی که در سر دارد، خواهد رسید. به همین دلیل است که دانش‌ آموزان از همین حالا به دنبال کتاب کنکور مورد نیازشان هستند.

همان‌طور که در جریان هستید، کنکور 1400 چندی پیش برگزار شد و اتفاقا نتایج آن نیز به دست مردم رسید. دشواری کنکور باعث شده است تا افراد از همین حالا برای سال آینده یعنی 1401 تلاش داشته باشند و رتبه‌های برتر را در نظر بگیرند. آن‌ها به دنبال برترین منابع کنکور 1401 هستند تا در نهایت قادر به دریافت بهترین نتایج نیز باشند.

به عبارتی می‌توان گفت که کار درست را آن‎‌ها انجام می‌دهند. پس در صورتی که شما هم در سال 1401 کنکور دارید، باید سعی و تلاش خود را از همین حالا آغاز کنید و به دنبال مطالعه و حتی تست‌زنی باشید. بر همین اساس، امروز قصد داریم تا در خصوص منابع کنکور سال آینده صحبت داشته باشیم. سه رشته اصلی یعنی تجربی، ریاضی و انسانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان همراه ما باشید.

منابع کنکور 1401 چیست؟

منابع درس‌های عمومی برای کنکور 1401

ابتدا بد نیست که همه چیز را با دروس عمومی آغاز کنیم. می‌دانید که دروس عمومی برای تمام رشته‌ها مشترک بوده و شامل درس‌های پایه است. زبان و ادبیان فارسی یکی از این درس‌ها است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید. پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مربوط به این مجموعه کتاب در کنکور سال آینده خواهد آمد.

نه تنها در زبان و ادبیات فارسی، بلکه این موضوع در دیگر درس‌های عمومی هم صدق می‌کند. به این صورت که پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دروس عمومی در کنکور به چشم خواهد خورد. از دیگر درس‌های مرتبط باید به عربی که زبان قرآن هم در آن وجود خواهد داشت، اشاره کرد. دین و زندگی و زبان انگلیسی هم از دیگر درس‌های عمومی هستند که حتما مطالعه آن‌ها در پایه‌های گفته شده را باید در دستور کار قرار دهید.

دروس عمومی در مقایسه با درس‌های تخصصی از ضریب کمتری برخوردار هستند، اما این بدان معنا نیست که به کلی آن را فراموش کنید. افراد زیادی این کار را انجام می‌دهند و چنین می‌پندارند که اگر وقت خود را صرفا برای درس‌های اختصاصی بگذارند، در پایان نتیجه بهتری خواهند گرفت. پیشنهاد ما این است که حتما نگاهی به درس‌های فوق داشته باشید.

منابع درس‌های رشته تجربی برای کنکور 1401

زمین شناسی پایه یازدهم، یکی از آن درس‌هایی است که در صورت لزوم می‌توانید آن را مطالعه کنید. چنان چه بخواهید برخی از رشته‌های تجربی را برگزینید، نیازی به این درس نخواهید داشت و ضریب آن صفر خواهد بود. در غیر این صورت و اگر قصد داشته باشید تا در رشته‌هایی مرتبط با زمین شناسی تحصیل کنید، باید بدانید که اهمیت آن زیاد خواهد بود.

سایر درس‌های رشته‌ی تجربی اعم از ریاضی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور وجود خواهد داشت و حتما باید ریز به ریز نکاتشان را مطالعه کنید. مجموعه دروسی همچون زیست برای افرادی که در رشته تجربی تحصیل می‌کنند، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید از کوچک‌ترین عناوین آن هم غفلت کنند.

منابع کنکور 1401 چیست؟

منابع درس‌های رشته ریاضی برای کنکور 1401

فیزیک و شیمی از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از جمله دروسی است که افراد در رشته ریاضی باید نسبت به مطالعه آن‌ها اقدام نمایند. همان گونه که می‌دانید، ریاضی برای اشخاص محصل در این رشته مهم است که خود به چند شاخه جداگانه تقسیم می‌شود و در این بخش آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

هندسه 1، هندسه 2 و هندسه 3 از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از جمله درس‌های مربوط به ریاضی هستند. آمار و احتمال پایه یازدهم، حسابان پایه‌های یازدهم و دوازدهم و در نهایت ریاضیات گسسته از پایه دوازدهم را باید دیگر دروس مهم که زیرشاخه درس ریاضی هستند نامید. توجه به تمام نکات و فصول هر کدام از این کتاب‌ها نباید فراموش شود.

منابع درس‌های رشته انسانی برای کنکور 1401

درس‌های رشته انسانی از لحاظ تعداد به نسبت دروس سایر رشته‌ها بیشتر است. ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم از این درس‌ها هستند که سوالاتی از آن‌ها در کنکور 1401 وجود خواهد داشت. اقتصاد پایه دهم، زبان و ادبیات فارسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، زبان عربی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، تاریخ پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، جغرافیای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، جامعه شناسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، فلسفه پایه‌های یازدهم و دوازدهم، منطق پایه دهم و در نهایت روانشناسی پایه یازدهم نیز از دیگر درس‌های ضروری هستند.

دقت داشته باشید که رشته انسانی مملو از ریز نکات است و پیشنهاد می‌شود که خطر به خط آن‌ها را بلد باشید. همان‌طور که مشاهده کردید، افراد محصل در این رشته با دروس زیادی مواجه هستند و بر خلاف تصور عموم، کار دشواری در پیش خواهند داشت.

منابع کنکور 1401 چیست؟

سخن پایانی

اگر شما هم به دنبال کتاب کنکور مورد نیاز برای مطالعه هستید، می‌توانید از منابع ذکر شده استفاده نمایید. علاوه بر آن‌ها، کتاب‌های کمک آموزشی‌ای هم وجود دارند که توسط تیم ما به فروش می‌رسند. این کتاب‌ها شامل برجسته‌ترین نکات مربوط به هر درس و بهترین تست‌ها است تا دانش آموزان را برای کنکور سال آینده آماده نماید.

خوشبختانه کتاب‌های کمک آموزشی با نازل‌ترین قیمت‌ها همراه شده‌اند تا افراد با هر بودجه‌ای قادر به خریدش باشند. استفاده از این کتاب‌ها، موفقیت در کنکور را تضمین خواهد کرد. از بهترین تولید محتوای کتاب صورت گرفته است تا یادگیری به سادگی رخ دهد.

در این مطلب برای معرفی منابع کنکور 1401 در هر یک از رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی تلاش داشتیم. سعی کنید در زمان تست‌زنی، بحث زمان را هم مدنظر قرار دهید تا در روز کنکور، مشکلی از این بابت نداشته باشید. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و در نهایت بهترین نتایج بعد از کنکور 1401 را رقم بزنید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار