دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، از پایان یافتن قطعی برق مشترکان خانگی با همکاری مردم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش  آوای خزر، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، آقای علی اسدی در گفتگو با رسانه ملی گفت: به‌دلیل مشکلاتی اعم از خشکسالی، کاهش آب پشت سد‌ها و در مدار نبودن نیروگاه‌های برق‌آبی، تابستان بسیار سختی را گذراندیم و از بابت قطعی‌های پیش آمده از مردم شریف استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام عذرخواهی می‌کنم.
وی افزود: متأسفانه در چند روز اخیر تعدادی از نیروگاه‌های حرارتی کشور به ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات از مدار تولید خارج شدند که تأمین انرژی پایدار در سطح کشور از جمله منطقه غرب را با مشکل مواجه کرد.
اسدی با اشاره به اینکه به مدار آوردن مجدد یک نیروگاه به مدار تولید زمان‌بر است، گفت: از مردم فهیم سه استان غربی درخواست می‌کنم همانطور که تاکنون فرزندان خود در صنعت برق را همراهی کردند، باز هم ما را با صرفه‌جویی در مصرف برق همراهی نموده تا مشترکان خانگی با قطعی برق مواجه نشوند، چون در غیر این صورت موازنه تولید و مصرف به هم خورده و سبب ایجاد خاموشی‌های گسترده در شبکه سراسری برق خواهد شد.
مدیرعامل برق غرب اظهار امیدواری کرد: تعمیرات نیروگاه‌های خارج شده به سرعت انجام شود و ظرف دو یا سه روز آینده پایداری به شبکه برق غرب باز گردد.
وی گفت: در صورتی که نیاز به اعمال خاموشی در شبکه برق احساس شود، برنامه خاموشی‌ها جهت اطلاع عموم مردم بر روی پورتال شرکت‌های توزیع نیروی برق سه استان غربی قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان در خصوص گله‌مندی صاحبان صنایع سنگین از وضعیت ناپایدار برق افزود: برق صنایع بدون هیچ محدودیتی و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بجز سه روز گذشته که با مشکل تولید مواجه شدیم تأمین شده و پس از عبور از این شرایط حساس و پایدار شدن شبکه برق، برای صنایع نیز به‌خاطر همکاری خوب آن‌ها در این روز‌های سخت پاداش‌هایی در نظر گرفته خواهد شد

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار