دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
داوود عسگری گفت: انتظار و مطالبه اصلی ما از وزیر کار، تامین امنیت شغلی کارگران وافزایش حقوق و رفاه کارگران و بازنشستگان است

به گزارش آوای خزر، داود عسگری (قائم مقام دبیراجرایی خانه کارگر شهرستان ری) گفت: قراردادهای موقت و سفید امضا لکه سیاهی بر پیشانی مسئولانی است که به بهانه اشتغال‌زایی این قراردادها را گسترش دادند.

این فعال کارگری با بیان اینکه سالهاست که امنیت شغلی کارگران نادیده گرفته می‌شود، گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید وعده امنیت شغلی و افزایش رفاه کارگران و بازنشستگان را می‌دهد و آخرالامر هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارگران قرارداد موقت هستند و همین امر باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. کارفرما به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد.

عسگری با تاکید براینکه قراردادهای موقت راندمان کار کارگران را پایین می‌آورد، گفت: کارگری که نمی‌داند تا چه زمانی بر سر کار خود خواهد ماند و نگران اخراج شدن است، بهره‌وری پایینی دارد و نمی‌تواند آنگونه که باید دل به کار دهد.

او اظهار کرد: در کنار مشکلاتی که کارگران دارند، اشتغال هم کم است. یک نفر اخراج می‌شود و فرد دیگری جای او می‌آید و معمولا اینگونه نیست که شغل جدید ایجاد شود. خیلی از صنایع ما یا از بین رفتند یا تعطیل و نیمه تعطیل هستند. دولت می‌بایست فکری اساسی به حال رونق اشتغال کند.

او در خاتمه درباره کاهش درآمد کارگران بعد از بازنشستگی گفت: بازنشستگان امروز، کارگران دیروزند که در حال حاضر از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نیستند و به نوعی از زندگی جا مانده‌اند و قابل تامل اینکه مسئولان مدام از افزایش حقوق و دریافتی‌های آنان صحبت می‌کنند اما در عمل هیچ خبری نیست.
انتهای پیام/1005

برچسب ها: کارگران ، امنیت شغلی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: