دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۹۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
شمارش معکوس برای پایان نخستین پروژه تفریحی – توریستی نکا آغاز شد/
پارک جنگلی
پروژه پارک جنگلی "قرمرض" نکا که به‌طور جدی از سال ۱۳۹۵ کلید خورد، با آمدن شهردار جدید در سال ۱۳۹۹ و پیگیری‌هایی که انجام داد؛ این پروژه وارد فاز عملیاتی جدیدی شد. با عنایت به فعالیت شبانه‌روزی در مجموعه‌ی شاخص گردشگری قرمرض، کار تکمیل آن تا چند هفته دیگر به اتمام می‌رسد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۵۶ سال از بنیان‌گذاری نخستین پارک جنگلی ایران (میرزا کوچک‌خان) در منطقه هراز آمل توسط مرحوم حسین سعیدی آشتیانی می‌گذرد، او معتقد بود که با بهره‌برداری خردمندانه از طبیعت باید معیشت بومیان و نشاط عمومی را تأمین کرد.

اکنون افزون بر ۶۰ پارک و تفرجگاه جنگلی در استان مازندران داریم که همه آن‌ها در سطوح مختلف، خدمات رفاهی را به گردشگران ارائه می‌دهند. البته پُر واضح است که در ایران هنوز به نقطه مطلوب در گردشگری، و به باور "صنعت توریسم" و "صنعت گردشگری" نرسیده‌ایم، با این حال قدم‌های صورت‌گرفته رو به پیشرفت بوده و ادامه دارد.

در شرقی‌ترین شهرستان‌های مازندران یعنی نکا، بهشهر و گلوگاه حداقل ۲۰ پارک و تفرجگاه جنگلی وجود دارد که یک‌سوم مجموعه‌های تفریحی توریستیِ جنگلی استان را شامل می‌شود، هر چه قدر که تفرجگاه‌های ساحلی در غرب استان به دلیل تبلیغات و امکانات مورد اقبال گردشگران قرار گرفت؛ اما به همان نسبت، مجموعه‌ی تفرجگاه‌های جنگلی و اندک طرح‌های دریا در شرق مازندران به‌دلیل نبود امکانات که جایی هم برای تبلیغات باقی نگذاشت، به‌طور هدفمند و ساختارمند مورد توجه قرار نگرفت.

ساخت و ساز‌های بی‌رویه خارج از توان اکولوژیکی در غرب مازندران سبب شد تا مسوولان اندکی از مناطق غربی استان به سمت مناطق شرقی بیایند و عنایت خود را جهت ایجاد فرصت‌های جدید یا احیای نقاط گردشگری و تفریحی در مرکز و شرق مازندران مبذول بدارند.

آنچه در شهریور ۱۳۹۵ در حوزه گردشگری شرق مازندران رخ داد

۲۸ شهریورماه ۱۳۹۵ اتفاق خوبی در گردشگری شرق مازندران رقم خورد، در آن روز آقای "عباسعلی نوبخت" معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به دعوت دکتر علی‌محمد شاعری رییس وقت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با همراهی مدیرکل گردشگری مازندران، فرمانداران و مدیران مربوطه شهرستانی، از هشت منطقه گردشگری در شرق مازندران بازدید کرد.

پارک جنگلی

براساس گفتگو‌های انجام‌شده، سازمان جنگل‌ها با واگذاری و تبدیل هشت تفرجگاه جنگلی به پارک جنگلی توسط پنج شهرداری جهت استفاده عموم، رونق اقتصاد و گردشگری و معرفی جاذبه‌های تفریحی و توریستی در روستا‌ها با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و صیانت از جنگل و فضای سبز، موافقت کرد.

بدین ترتیب، مقرر شد پنج شهرداری بهشهر، نکا، رستمکلا، خلیل‌شهر و گلوگاه نسبت به اجرای طرح‌های خود در پارک‌های جنگلی اقدام کنند که این مناطق عبارتند از بوستان جنگلی "عباس‌آباد" و "سالارتپه" در بهشهر، پارک جنگلی "طبیعت" در رستمکلا، پارک جنگلی "سرخ او" در خلیل‌شهر، پارک جنگلی "خربزه‌چشمه" در گلوگاه، و پارک‌های جنگلی در "استخرپشت"، "کوهسارکنده" و "قرمرض نکا".

با نگاهی به اقدامات انجام گرفته، تاکنون پیشرفت‌هایی در این بوستان‌های جنگلی را شاهد هستیم، اما پارک جنگلی قرمرض در نکا تا سال ۱۳۹۵ با وجود یک چشمه آب‌معدنی که اهمیت تأثیرات آن در بیماران کلیوی از باور محلی به نتیجه علمی نزدیک شده است و افراد زیادی را از نقاط مختلف کشور به سمت خود جذب می‌کرد؛ فاقد هرگونه عملیات اجرایی گردشگری بود.

براساس توافقنامه، سازمان جنگل‌ها حق بهره‌برداری ۱۵ ساله از این پارک جنگلی را با امکان تمدید، به شهرداری نکا واگذار کرد.

تسریع در پروژه "قرمرض" با پیگیری‌های شهردار جدید

این ساخت و ساز‌ها در دوره مهندس روح‌الله جمشیدی شهردار اسبق نکا به طور واضح‌تری وارد فاز اجرایی شد و پس از آن در زمان دکتر سید مهدی احمدی شهردار سابق نکا نیز رشد قابل قبولی داشت، اما با مشکلات مالی و هماهنگی‌های بین بخشی همراه و برای مدتی متوقف شد.

پارک جنگلی

در مهرماه ۱۳۹۹ و با انتصاب مهندس موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا، پروژه قرمرض به‌دلیل محرز بودن اهمیت آن در اقتصادِ گردشگری منطقه و عنایت ویژه شهردار جدید به تسریع در ساخت و ساز‌ها به دلیل آنکه مشمول هزینه‌های اضافی ناشی از شرایط ناپایدار بازار نشود؛ وارد فاز عملیاتی جدیدی شد.

فعالیت شبانه‌روزی و پرشتاب برای تکمیل طرح گردشگری در پارک جنگلی قرمرض؛ با ورود شهردار جدید و انتخاب پیمانکارِ دارای اهلیت اعتباری و اجرایی، آغاز شده و این روند در روز‌هایی که گفته می‌شود حداکثر تا سه هفته به تکمیل طرح‌ها باقی مانده، شدت گرفته است.

دوم شهریورماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهرداری و شورای شهر نکا، با جمعی از خبرنگاران و با حضور شهردار و اعضای شورا از مراحل پایانی پروژه پارک جنگلی قرمرض بازدید کردیم. البته این دومین‌بار است که اصحاب رسانه به‌اتفاق شهردار  جدید و اعضای شورای شهر نکا از نزدیک در جریان ساخت و ساز‌های این پارک قرار گرفته‌اند.

پارک جنگلی

امکانات رفاهی پارک قرمرض

جاده سلامت/ پیاده‌روی به طول دو کیلومتر یکی از ابتکارات خوب در این بوستان است، فنس‌کشی محیطی، ساختمان‌های اداری، نگهبانی، نمازخانه، سوئیت‌کلبه‌های اقامتی، فروشگاه‌ها، آلاچیق‌ها، سکو‌های نشیمن، دیوارچینی سنگی، سنگ‌فرش‌ها، لاین دوچرخه‌سواری، سفره‌خانه سنتی، سرویس‌های بهداشتی، کافه رستوران، مخازن ذخیره آب، و بازسازی چشمه آب معدنی در حال اتمام است.

"قرمرض" ظرفیت شاخص گردشگری در شرق مازندران

شهردار نکا با اشاره به ضرورت تسریع در این پروژه‌ها، تأکید کرد که هر چه قدر بتوانیم زمان اتمام ساخت و ساز‌ها را کاهش دهیم، متحمل هزینه‌های ناخواسته و سربار به‌ویژه متأثر از تورم، نخواهیم شد.

مهندس موسی خلیلی با بیان اینکه پروژه قرمرض هم به ایجاد اشتغال و هم مشوقی برای معرفی فرصت‌های جدید گردشگری در مناطق روستایی و شهر نکا، و هم به نشاط عمومی شهروندان کمک می‌کند؛ آن را یک ظرفیت شاخص گردشگری در شرق مازندران عنوان کرد.  
 
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت چشمه آب معدنی قرمرض که مورد توجه بیماران کلیوی قرار گرفته است، اعلام کرد که برنامه‌ای برای صنعتی‌سازی آب این چشمه در دست داریم.

شهردار شهر نیکان با اشاره به مساحت ۱۰ هکتاری بوستان جنگلی قرمرض که ۳۰ درصد آن به زون گردشگری (تفرجی) اختصاص داده شد و بقیه آن زون حفاظتی و فضای سبز است، محوطه زیبای این بوستان را فضای مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های بومی محلی و مسابقاتی مانند دوچرخه‌سواری عنوان کرد.

مهندس خلیلی با یادآوری اینکه براساس قرارداد، هزینه اجرای پروژه پارک جنگلی قرمرض ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده بود، افزود:، اما باتوجه به مشمول زمان شدن پروژه در این سال‌ها و تورمی که گریبانگیر پیمانکاران شد؛ هزینه نهایی این مجموعه تا ۱۴ میلیارد تومان می‌رسد.

کار شبانه‌روزی در پروژه‌ی پارک جنگلی قرمرض

مسوول پروژه قرمرض که همه‌روزه از ساعت ۶:۳۰ در محل کار حاضر بوده و با جدیت، پیگیر فعالیت کارگران است؛ در مصاحبه کوتاهی که با او داشتم از تلاش شبانه‌روزی عوامل ساخت و ساز در این پارک گفت و اشاره‌ای نیز به مشکلات باتوجه به شرایط کرونایی داشت، اما وجود شهردار و زحماتی که متقبل می‌شوند را در تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه، قابل توصیف دانست.

پارک جنگلی

مصطفی قنبری می‌گوید: کار با سرعت خوبی به پیش می‌رود، اگر مشکلی وجود داشت با هماهنگی شهردار خیلی زود رفع می‌شود، تلاش ما این است که تا دو هفته دیگر، فاز نخست پارک جنگلی قرمرض نکا را افتتاح کنیم که انشاالله مردم بتوانند از این ظرفیت گردشگری مهم که سال‌ها مغفول مانده بود، استفاده کنند.

به گزارش آوای خزر، برای رسیدن به پارک جنگلی قرمرض می‌توانید از مرکز شهر یا کمربندی نکا به سمت بهشهر، به جاده هزارجریب در ضلع جنوبی وارد شوید و از روستای "زرندین علیا" وارد مسیر "سد گلورد" شوید، حدود هشت کیلومتر از جاده جنگلی که گذشتید، در سمت راست خود پارک جنگلی قرمرض را می‌بینید.

انتهای پیام/۱۰۰۱   

  

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
مرسی از پوشش خوب خبری و متن مناسبتون
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
امیدواریم مایه برکت باشد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار