دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کاهش سوخت و ساز بدن با افزایش سن بسیار کندتر از تصور ما اتفاق می‌افتد. عملکرد دستگاه‌های بدن با افزایش سن کندتر می شود و این بخشی جدایی ناپذیر از روند پیری است. چه بسا بدن با دریافت همان میزان کالری دچار چاقی می‌شود و چربی اطراف شکم تجمع می‌یابد ولاغر شدن بدن با سختی و تلاش بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از خراسان، در مطالعه جدید که بر اساس کوشش بیش از ۸۰ محقق در ۶۳ موسسه تحقیقاتی از آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه صورت گرفته، اطلاعات پزشکی بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر در ۴۰ سال بررسی شده است. جوان‌ترین شرکت کننده هشت روزه و پیرترین نفر ۹۵ ساله بوده است؛ بنابراین به جرئت می‌توان گفت این مطالعه بزرگ ترین مطالعه در نوع خود است.

۴ مرحله سوخت و ساز
1- نوزادان تا یک سالگی بیشترین میزان سوخت و ساز را دارند. (حدود ۵۰ درصد بیشتر از بزرگ سالان)
2- پس از یک‌سالگی تا ۲۰ سالگی (در این دوران به مرور سوخت و ساز کاهش می‌یابد.)
3- ۲۰ تا ۶۰ سالگی ( در این دوران سوخت و ساز تقریبا ثابت می‌ماند و حتی در دوران بارداری نیز کاهش نمی‌یابد.)
4- از ۶۰ سالگی تا ۹۵ سالگی میزان سوخت و ساز حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. محققان احتمال می‌دهند کاهش سوخت و ساز به دلیل کاهش عملکرد اندام‌های حیاتی باشد. بر اساس مطالعاتی که در نیویورک تایمز منتشر شده است،‌ کلیه‌ها مسئول ۶۵ درصد از سوخت و ساز در حالت آرامش هستند.

زنان کالری بیشتری مصرف می‌کنند یا مردان؟
بر اساس این مطالعه ،هیچ تفاوتی در مصرف کالری بین زنان و مردان وجود ندارد.

یائسگی تاثیری در کاهش میزان سوخت و ساز ندارد
از طرفی محققان در گذشته تصور می‌کردند که سوخت و ساز زنان در دهه 40 زندگی و همزمان با شروع یائسگی کاهش می‌یابد اما این مطالعات نشان داد چنین تصوری مبنای علمی ندارد و زنان یائسه هم سوخت و سازی مشابه مردان هم سن دارند.

ورزش موثرتر از رژیم غذایی
مطالعات جدید محققان دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد فعالیت بدنی و ورزش در کاهش و تثبیت وزن موثرتر از رژیم غذایی به تنهایی است. بر اساس این مطالعه، حفظ تعادل انرژی بدن با استفاده از فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم بسیار موثرتر از رژیم های پیچیده و سخت غذایی است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روش برای جلوگیری از افزایش وزن در افرادی که وزن خود را کاهش داده اند، فعالیت بدنی مستمر و منظم است. اگرچه محدود کردن کالری وارد شده به بدن و رژیم غذایی سالم، غیر چرب و کم کالری در کاهش وزن بسیار موثر است اما برای حفظ وزن متناسب پس از کاهش وزن، ورزش راهکار بسیار بهتری است. نتایج این مطالعه در نشریه Science منتشر شده است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: