دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
رئیس ذخیره‌گاه میانکاله اعلام کرد
آتش‌سوزی هم‌زمان در 5 نقطه از میانکاله/ 12 هکتار از جزیره میانکاله در آتش سوخت/ 7 نیاز اورژانسی میانکاله
شبه‌جزیره بین‌المللی میانکاله امروز یک‌شنبه 14 شهریورماه بار دیگر نه با قهر طبیعت، که با قهر انسان به آتش کشیده شد. رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله می‌گوید 12 هکتار از اراضی این منطقه امروز در آتش سوخت.

به گزارش آوای خزر از ساری، امروز و در میانه شهریورماه 1400 برای سی و یکمین بار در سال‌جاری شبه‌جزیره میانکاله را در بامداد تلخ دیگری آتش زدند تا عدد اراضی خسارت‌یافته به 265 هکتار برسد.

رئیس حفاظت از زیست‌کره میانکاله می‌گوید: گزارش آتش‌سوزی در ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد امروز توسط همکارانش در یگان حفاظت مستقر در میانکاله به او اعلام شد.

علی کلانه با بیان اینکه متأسفانه آتش‌سوزی در 5 منطقه و به‌صورت همزمان صورت گرفته است، از مهار آتش در چهار نقطه تا ساعت 8 امروز خبر داد و گفت: متأسفانه نقطه پنجم از کنترل خارج شد و مهار آن تا ساعت 17 امروز به طول انجامید.

صحبت‌های سید محمود هادیان رئیس محیط زیست بهشهر و محیط‌بان علی ابوطالبی درباره آتش‌افروزی امروز متخلفان

وی با اعلام اینکه در مجموع 12 هکتار از اراضی جزیره میانکاله در آتش سوخت، اظهار داشت: مشکل همیشگی یعنی کمبود تجهیزات همچنان پابرجاست و تجهیزات موجود نیز نیازمند تعمیر هستند.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله درباره نیازهای اورژانسی جهت حفاظت مناسب از این منطقه اظهار کرد: خط تلفن جهت برقراری ارتباطات اداری، اینترنتی، فکس و...، حداقل دو دستگاه موتورسیکلت سالم جهت استفاده در مواقع ضروری، دستگاه ارتباط بی‌سیم جهت تسهیل ارتباط در مواقع ضروری، پهپاد جهت پایش مداوم منطقه، تعمیر تجهیزات و خودروهای موجود، جیره اضطراری جهت استفاده در زمان بحران از جمله آتش‌سوزی و تأمین تجهیزات کمک‌های اولیه، ازجمله مهم‌ترین موارد لازم است که باید در دسترس محیط‌بانان میانکاله قرار داشته باشد.  

به گزارش آوای خزر، این آتش‌افروزی در منطقه‌ای به نام "دراز شیوار" یا به قول چوپانان "تاش تِک" رخ داد. در عملیات اطفای حریق، سانحه‌ای برای آقای کلانه رخ داد. به گفته شاهدان، او در هنگام کمک به همکارانش از تراکتور به زمین افتاد که از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد.

گزارش تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار