دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حضور اتباع افغانستانی مقیم ایران در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که از سوی اتباع خارجی در ایران راه اندازی می‌شوند از کلیه خدمات حمایتی معاونت علمی برخوردار خواهند شد.

به گزارش آوای خزر، مهدی قلعه نویی در خصوص حمایت از کارآفرینان مهاجر کشور افغانستان در ایران اظهار کرد: کلیه خدمات حمایتی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، مشمول خارجیان مقیم ایران نیز خواهد شد، از این رو مهاجران افغانستانی که در ایران در حوزه کارآفرینی مشغول به فعالیت هستند، از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تعدادی از شرکت‌های فناور از سوی مهاجران خارجی مقیم در کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: اعضای هیات مدیره حدود ۴۵ شرکت دانش بنیان، از میان کارآفرینان کشور افغانستان هستند؛ ضمن آنکه صاحبان برخی از شرکت‌های دانش بنیان نیز از اتباع کشور افغانستان هستند.

قلعه نویی، تاکید کرد: این دسته از شرکت‌های دانش بنیان همان خدمات حمایتی که به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ارائه می‌شود، را دریافت می‌کنند.

رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعطای کارت "اقامت ویژه" را از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت علمی از اتباع کشور افغانستان عنولن کرد و یادآور شد: در این برنامه به خارجیان مقیم ایران از جمله مهاجران افغان، اقامت ۳ و ۱۰ ساله اعطا خواهد شد. بر اساس این برنامه آن دسته از مهاجرانی که کارت ویژه اقامت دریافت می‌کنند از کلیه حقوق شهروندی ایران به جز حق رای برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: ما همچنین آمادگی داریم که کارآفرینان و نخبگان افغان را جذب و وارد اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور کنیم.

بر اساس گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، همه ساله افراد زیادی از کشور افغانستان تحت تاثیر خشونت و درگیری و همچنین وقوع بلایای طبیعی نظیر خشکسالی آواره می شوند. با نگاهی به روند آوارگی‌های داخلی از سال ۲۰۱۰ تاکنون، بالاترین میزان آوارگی‌های داخلی در افغانستان در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده و در این سال ۶۵۳ هزار نفر آواره شدند.

با استناد به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA )در ۵ آگوست ۲۰۲۱ ،تعداد آوارگان داخلی در افغانستان تا ۲۵ جولای ۲۰۲۱، حدود ۳۵۹ هزار نفر برآورد شده که حدود ۱۷۹ هزار نفر از آنها تحت تاثیر خشونت و درگیری آواره شده‌اند.

با توجه به وخامت اوضاع امنیتی و تحولات سیاسی در این کشور پیش بینی می‌شود که روند این آوارگی‌ها تا پایان سال جاری به بالاترین میزان خود طی سال‌های گذشته برسد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز نظارت و پایش آوارگی‌های داخلی (IDMC) در سال ۲۰۲۱ ،کشور افغانستان به عنوان پنجمین کشور با بالاترین تعداد آواره داخلی جدید ناشی از خشونت و درگیری در پایان سال ۲۰۲۰ بوده است.

۱۰ کشور اول با بالاترین تعداد آواره داخلی جدید در نتیجه خشونت و درگیری در سال ۲۰۲۰ (میلیون نفر)

در گزارش رصدخانه مهاجرت ایران نیز به تعداد مهاجران کشور افغانستان اشاره شده که بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ (مرکز آمار ایران،۱۳۹۵) از کل یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۸۸ نفر اتباع خارجی در ایران، اتباع افغانستانی با یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۷۹ نفر، حدود ۹۶ درصد کل اتباع خارجی در ایران را تشکیل می‌دهند.

در ایران نیز با توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری، از مهاجران افغانستانی که اقدام به کارآفرینی و تاسیس شرکت‌های فناور و دانش بنیان کنند، حمایت می‌شود که این حمایت‌ها شامل حمایت‌هایی می‌شود که به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود. 

بسته‌های خدمات توانمندسازی به منظور ارائه بهتر خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش بنیان شامل هفت موضوع اصلی از جمله "آموزش و مشاوره"، "خدمات مالی و اداری"، "توسعه محصولات"، "مالکیت فکری"، "اخذ تاییدیه و استاندارد"، "جذب سرمایه" و "توسعه بازار داخلی و صادراتی " است که به کلیه فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری ارائه خواهدشد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار